مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی تا پایان شهریورماه خبر داد.

ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی تا پایان شهریورماه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید مهدی حسینی‌پویا رونمایی و بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه مینی بوس که با حضور شهردار مشهد، مدیران شهری و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد، گفت: در حال حاضر با هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس روزانه یک میلیون نفر را در شهر جابجا می‌کنیم که این رقم یک ششم سفرهای درونشهری است.

وی اضافه کرد: اکنون عمر ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ۸.۱ سال است که متاسفانه رو به فرسودگی است که باید برای نگداشتن میانگین عمر ناوگان و افزایش ناوگان برای سرویس‌دهی به شهروندان سالانه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید را خریداری کنیم.

وی با اشاره به گران شدن هزینه خرید اتوبوس اظهارکرد: هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس ۲ میلیارد تومان است لذا خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سال به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر بخواهیم از اتوبوس‌های دو کابینه و یا برقی استفاده کنیم این مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

حسینی پویا ادامه داد: بر همین اساس برنامه بازسازی اتوبوس‌ها را در دستور کار قرارداده‌ایم که اکنون ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در حال نوسازی و مجهز شدن به کولر هستند که تا پایان شهریورماه وارد ناوگان خواهند شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به رونمایی و بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس اشاره و تصریح کرد: این مینی‌بوس‌ها که با استاندار یورو ۴ و یورو ۵ مجهز به دو درب و ارتفاع مناسب با هزینه ۱۴۲ میلیارد ریال خریداری شده به بخش خصوصی واگذار و از امروز اقدام به خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی گفت: همچنین سال گذشته با حمایت شهردار و شورای شهر پیش پرداخت خرید ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس دیگر به ایران خودرو نیز انجام و تابستان این ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس به شهرداری تحویل داده خواهد شد.

حسینی‌پویا افزود: در حال حاضر هزینه تمام شده هر سفر با اتوبوس ۴۰۰۰ هزار تومان است که ۸۱.۵ درصد آن را شهرداری، ۱۶ درصد را مردم و ۲.۵ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند در حالی که طبق قانون باید یک سوم را شهرداری، یک سوم را دولت و یک سوم هزینه‌ها را مردم پرداخت کنند اما برای توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق شهروندان به استفاده از اتوبوس شهرداری ۸۱.۵ درصد را پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.