وزیر خارجه ژاپن در دیدار با ظریف گفت: آماده ایم هر کاری که به کاهش تنش منجر شود، انجام دهیم.

ژاپن آماده است هر کاری که به کاهش تنش منجر شود انجام دهد

گروه سیاسی، قدس آنلاین:  محمدجواد ظریف و تارو کونو وزرای خارجه ایران و ژاپن امروز (چهارشنبه) پیش از ورود شینزو آبه در تهران دیدار و گفتگو کردند.

در  این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن خوشامدگویی به همتای ژاپنی و هیات همراه، با اشاره به روابط دیرینه دو کشور و ۹۰ سال روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن، این کشور را دوست و شریک خوب ایران در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خواند و از سفر مقامات عالیرتبه ژاپن به ایران استقبال کرد.

ظریف با اشاره به جنگ و تروریسم اقتصادی دولت آمریکا ضد ملت ایران افزود: با ملت ما جنگ اقتصادی را آغاز کرده اند و روزانه هم با تبلیغات و نفرت پراکنی های آمریکایی ها مواجه هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در این شرایط سخت برای رفاه و آسایش مردم خود راههایی را خواهیم یافت که از جمله آن تجدید نظر در بودجه و سیاست های مالی بدون اتکاء به نفت است.

تارو کونو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و پذیرش هیات عالی ژاپن توسط مقامات عالی کشور خاطرنشان کرد: سفر آقای آبه شینزو به ایران به عنوان یک کشور دوست، تاریخی است. ایران کشوری مهم در منطقه است و ما معتقدیم در این منطقه مهم هر چه تنش کمتر باشد به نفع همگان است؛ در غیر این صورت همه ضرر می کنیم.

تارو کونو تأکید کرد: ژاپن آماده است هر کاری که به کاهش تنش منجر شود انجام دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.