رئیس جمهور مکزیک قصد دارد جهت تامین هزینه‌های توافق مهاجرتی با دولت آمریکا، «هواپیمای ریاست جمهوری» و «بالگردهای دولتی» این کشور را به حراج گذارد.

حراج هواپیمای رئیس جمهور مکزیک به خاطر ترامپ

قدس آنلاین: «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک چهارشنبه  گفت که برای تامین بودجه  لازم در خصوص توافق مهاجرتی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا،  هواپیمای ریاست جمهوری و بالگردهای دولتی این کشور را به حراج می‌گذارد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ جمعه  گذشته گفت که با توافق ایالات متحده و مکزیک بابت امور مهاجرتی، واشنگتن اعمال تعرفه‌ بر کالاهای صادراتی مکزیک  به آمریکا را به تعویق می‌اندازد. مکزیک توافق کرده که گارد ملی خود را به مرزهای جنوب این کشور اعزام کند و اقدام‌هایی را برای جلوگیری از قاچاق انسان انجام دهد. واشنگتن نیز از سوی دیگر، پناهجویانی را که سعی در عبور از مرز به مکزیک  به این کشور را دارند،  باز می‌گرداند.

 حرکت مهاجران از آمریکای مرکزی در پاییز ۲۰۱۸  از مکزیک به آمریکا شروع شد و متعاقب آن، رئیس جمهور آمریکا وضعیت اضطراری ملی را در ماه فوریه (اسفند) اعلام کرد. ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ بود. او در کوران مبارزات انتخاباتی بارها تأکید کرد هزینه ساخت این دیوار را از دولت مکزیک خواهد گرفت. او بعد از ناکامی در تأمین بودجه به این روش، از کنگره خواست هزینه آن را تأمین کند.

این در حالی است که سخت‌گیری‌ها و بدرفتاری ماموران مرزی آمریکا با این پناه‌جویان نیز اعتراض بسیاری از گروه‌های فعال حقوق‌بشری را به‌دنبال داشته است. تعداد زیادی از این پناه‌جویان که در اردوگاه‌های مرزی مستقر شده‌اند از سوی مأموران مرزی مورد آزار قرار می‌گیرند.

یک رسانه آمریکایی چندی قبل از وضعیت اسفناک بازداشتگاه‌ها و اردوگاه‌های ویژه پناهجویان در آمریکا و عدم مراقبت‌های لازم بهداشتی و پزشکی خبر داد و نوشت، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تاکنون 24 مهاجر در بازداشتگاه‌های آمریکا در دولت دونالد ترامپ جان خود را از دست داده‌اند

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور مکزیک در نشست مطبوعاتی خود گفت: «در مورد این‌که این طرح چقدر هزینه دارد، اجازه بدهید بگویم که ما بودجه داریم. این مبلغ از فروش هواپیمای مجلل ریاست جمهوری حاصل می‌شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.