خراسان شمالی- وزیر جهادکشاورزی گفت: توسعه گلخانه ها در استان خراسان شمالی خیلی فقیر و ضعیف است که جای بسیاری دارد که سازگار پشتیبانی ان پیش بینی شده است.

خراسان شمالی در توسعه گلخانه ها فقیر است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محمود حجتی عصر چهارشنبه در جمع مدیران استان خراسان شمالی اظهار داشت: ظرفیتهای  بالقوه زیادی در خراسان شمالی وجود دارد که به این امر کمتر توجه شده که امیدواریم با کمک مدیران و استاندار مشکلات پیگیری شود.
وی با اشاره به وجود گیاهان دارویی و اراضی شیب دار دراین استان نیز گفت: گیاهان دارویی و اراضی  شیب دار و  فوق العاده ی در این استان وجود دارد که ظرفیت های بسیاری دارد.
حجتی افزود: در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی آمادگی کامل داریم و با ارایه تسهیلات در این زمینه حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بخش آبخیز داری و سیستم نوین آبیاری این استان عملکرد خوبی داشته است.
وی در خصوص مشکلات کشاورزان در عرصه های منابع طبیعی گفت: حق با کشاورزان است که یکسری محدودیت های قانونی در این زمینه وجود دارد و پرونده ها باید بازگردانده شود تا بخشی مشکلات حل شود.
وی با بیان اینکه حقوق عرفی مرتعداران و دامداران را نباید نادیده گرفت، افزود:  منابع طبیعی باید کسانی را که می خواهند معدن تاسیس کند، گرفتار مردم نکند و خود به گونه ای اقدام کند که حق دو طرف حفظ شود.
دکتر حجتی در خصوص زنجیره دام نیز گفت: باید زنجیره دام کامل دیده شده که در این زمینه نیز حمایت خواهیم کرد.
وی در خصوص خسارت های ناشی از سیل نیز گفت: در این بخش خسارت های زیادی در بخش کشاورزی وارد شد ولی با بارش باران های فراوان این خسارت های ناچیز بوده و وظیفه دولت است که این خسارت های ناشی از سیل را جبران کند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.