البرز-سومین نشست روسای سازمان های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور در حالی با حضور نمایندگانی از کلانشهرهای کشور در باشگاه میلاد کرج برگزار می شود که از ایجاد کمپین های ملی ومردمی برای حرکت در جهت کاهش زباله و استفاده کمتر از نایلکس تاکید شد.

ضرورت ایجاد کمپین‌های ملی برای کاهش مصرف "نایلکس"

به گزارش قدس آنلاین، شهردار کرج صبح پنج شنبه در دومین روز از نشست روسای سازمان های مدیریت پسماند شهرداری کلانشهرهای کشور   با بیان اینکه یکی از مشکلات و چالش های اساسی آینده کشور محیط زیست و مدیریت پسماند است گفت: این معضل روز به روز در حال شدت یافتن است.

علی اصغر کمالی زاده  خواستار نگاه جدی تر رسانه های گروهی به موضوع مدیریت پسماند شد و گفت: صدا و سیما مانند سایر دستگاه ها وظیفه ای فرهنگی در قبال مردم دارد تا آن ها را به کاهش تولید زباله مجاب کند.

وی  تولید زباله کمتر را عاملی در جهت کاهش مشکلات محیط زیستی هدانست و گفت: امیدوارم با برگزاری نشست ها و تبادل تجربیات به هم افزایی لازم در زمینه محیط زیست و پسماند دست پیدا کنیم.  

رییس شورای  اسلامی شهر کرج نیز در این نشست اظهار کرد: نیمی از پسماندی که شهرداری کرج باید آن را مدیریت کند از دیگر شهرهای استان تولید می شود.

عباس زارع با اشاره به اینکه در حوزه پسماند سه فرآیند عمده داریم که یکی از آن ها تولید زباله است گفت: در کشور به موضوع کاهش تولید زباله کمتر پرداخته شده است که نیازمند توجه جدی است.

وی به اتفاق اخیر در دیدار نیمه نهایی جام حذفی کشور در اصفهان اشاره کرد وگفت:در بازی فوتبال بین دو تیم سپاهان و پرسپولیس چیزی که بیش از همه به چشم آمد پرواز نایلکس ها در آسمان ورزشگاه بود.

رییس شورای شهر کرج تصریح کرد: امیدوارم برنامه ریزی های لازم برای کم شدن تولید نایلکس انجام شود  و از طریق  ایجاد کمپین های سراسری می توان در این راستا کمک های شایانی کرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج نیز در حاشیه برگزاری نشست مدیران پسماند کلانشهرهای کشوراظهار کرد: انتقال تجربه و هماهنگی در خصوص موضوعات مرتبط با مدیریت پسماند از مهمترین اهداف برگزاری این نشست است.

احمد خیری با تاکید براینکه مدیریت پسماندها در همه کشور و به ویژه کرج به لحاظ شرایط خاص زیست محیطی و حجم زباله تولیدی از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: مدیریت دانش و به اشتراک گذاری دستاوردهای مطالعاتی و تجربی کلانشهرها موجب بهبود و ارتقای امور در این عرصه می شود.

وی ادامه داد: از طریق تعامل با کلانشهرها قادر خواهیم بود موضوعات و موانع موجود را با وزارت کشور و سازمان محیط زیست مطرح کرده و به منظور رفع آنها کوشش کنیم.

این مسئول بازدید از مرکز مدیریت و پردازش زباله در حلقه دره را از دیگر بخش های این نشست دو روزه عنوان کرد و گفت:در حاشیه این نشست شرکت های دانش بنیان، تیم های استارت آپی و مخترعان حوزه های مرتبط با پسماند شهری در باشگاه میلاد شهرداری کرج حاضر هستند و به تبادل نظر با مدیران پسماند خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.