لرستان- مدیرکل استاندارد لرستان از اهمال شهرداری در استانداردسازی وسائل بازی شهر خرم‌آباد خبر داد.

وسایل بازی پارک های خرم آباد غیر استاندارد است

به‌گزارش قدس‌آنلاین مرضیه قنبریان با اشاره به اینکه تمام وسایل بازی در پارک‌های خرمآباد غیر استاندارد هستند، اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و بازرسان سازمان استاندارد، مشاهده شد که تمام وسایل بازی در پارک های این شهر غیر استاندارد هستند.

وی ادامه داد: در این خصوص به شهرداری هشدار دادیم و قرار شد در قراردادهایی که با بهره برداران می بندد، بندی اضافه کند تا بهره بردار قبل از نصب این وسائل، نسبت به اخذ مجوز استاندارد از سازمان استاندارد اقدام کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه با وجود هشدارهایی که به شهرداری در خصوص استاندارد نبودن وسایل بازی در پارکهای شهر خرم‌آباد داده‌ایم اما هنوز اقدامی از طرف آنها انجام نگرفته است.

قنبریان خاطرنشان کرد: باید قبل از بهره‌برداری از وسایل بازی مجوز استاندارد آنها گرفته شود در غیر این صورت اگر اتفاق ناگواری برای استفاده‌کنندگان از این وسایل بازی در پارک‌های شهر خرمآباد بیفتد مسبب آن شهرداری است.

مدیر کل استاندارد لرستان تصریح کرد: ۱۰۰ درصد وسایل بازی پارک‌های شهر خرم‌آباد غیر استاندارد هستند که یا باید جمع‌آوری شوند یا سریعتر استانداردسازی آنها توسط بهره‌بردار و شهرداری انجام شود.

وی ادامه داد: بهره‌برداران وسائل بازی در پارک‌های شهر خرم‌آباد باید به سامانه نظارت بر وسایل تفریحی مراجعه کرده و پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز استاندارد این وسائل بازی را انجام دهند در غیر این صورت شهرداری نباید به آنها اجازه فعالیت دهد. 

قنبریان گفت: مجوزهای استاندارد وسایل بازی یک ساله هستند و هر سه ماه یکبار باید بازدید ادواری از آنها توسط کارشناسان و بازرسان سازمان استاندارد انجام گیرد است.

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: متاسفانه برخی از بهره‌برداران به دلیل هزینه‌ای که دریافت مجوز استاندارد برای وسایل بازی دارد نسبت به اخذ این مجوز اقدام نمی‌کنند در صورتی که اگر اتفاقی برای استفاده‌کنندگان از این وسایل بازی بیفتد باید چندین برابر هزینه پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: در شهرستان‌هایی مانند دورود خوش‌بختانه بهره‌برداران برای دریافت مجوز استاندارد وسائل بازی در پارک‌های این شهر پای کار هستند. 

قنبریان افزود: از شهرداری خواهش کردیم پیگیر دریافت مجوز استاندارد برای وسایل بازی در پارک‌های شهر خرم‌آباد توسط بهره‌برداران باشد اما اگر اقدامی از طرف شهرداری انجام نشود، هفته‌های آینده از طریق مراجع قضایی وارد می‌شویم.

قنبریان اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان حجم استفاده از وسایل بازی در پارک‌های شهر خرم‌آباد افزایش پیدا می‌کند بنابراین از شهرداری انتظار می‌رود که هر چه زودتر نسبت به دریافت مجوز استاندارد این وسائل تفریحی اقدام کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.