شیراز - دادستان عمومی و انقلاب شیراز خبر منتشر شده مبنی بر کشت خشخاش در جنگل‌های فارس را تکذیب کرد.

خبر کشت خشخاش در استان فارس بی اساس است

قدس آنلاین-گروه استان ها: هم زمان با اظهار نظر پروفسور «پرویز کردوانی» پدر کویرشناسی ایران در خصوص کشت خشخاش بعد از تخریب عمدی جنگل‌ها در استان فارس  روابط عمومی دادگستری فارس با انتشار اعلامیه ای از طرف دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان این اظهارات را نشر اکاذیب خواند.

حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به این خبر جنجالی و منتشر شده در فضای مجازی عنوان کرد: این اظهارات کاملاً غلط وفاقد پایه و اساس است.

وی هم چنین این اظهارات را قابل پیگیرد خواند و تأکید کرد: مصاحبه کننده محترم و خبرگزاری منتشر کننده مصاحبه باید پیش از هر اقدام صحت گزارش دریافتی خود را با منابع موثق بررسی و سپس اقدام به انتشار خبر کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس افزود: دستگاه قضایی استان در حال بررسی موضوع و کشف منشاء خبر کذب و بی اساس مطرح شده بوده و قطعاً با عوامل خاطی، برخورد قضایی در دستور کار خواهد بود.

منبع خبر

چند روز پیش پرفسور پرویز کردوانی این پژوهشگر صاحب‌نام در حوزه محیط‌زیست، مدعی به آتش کشیدن تعمدی جنگل‌های بلوط در زاگرس و کاشتن خشخاش به‌جای آن‌ها شد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود گفته بود: «در استان فارس برخی برای خشک کردن درختان بلوط پای‌شان گازوئیل یا پودر اوره می‌ریزند؛ به اداره منابع طبیعی هم می‌گویند این درختان خشک شده‌اند. یا آن اداره می‌داند یا نه؛ این امکان هم هست که ارتباطی میان‌شان باشد. به این بهانه مجوز قطع درختان را می‌گیرند و به‌جای آن‌ها تریاک می‌کارند.»

به‌دنبال این ادعا که سروصدای زیادی هم در فضای مجازی به پا کرد، برخی صاحب‌نظران از پا گرفتن «اقتصاد تریاک» در این مناطق به شدت ابراز نگرانی کردند.

مناطق صعب العبور شاید

در همین حال مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با واکنش به این خبر اعلام کرد:  شاید کشت خشخاش در برخی مناطق و اراضی صعب‌العبور انجام شده باشد اما در عرصه‌های منابع طبیعی غیرممکن است و مورد پیگرد و برخورد قاطع قانونی قرار می‌گیرد.

منتصری تصریح کرد: مردم مطمئن باشند امکان ندارد چنین صدماتی به منابع طبیعی فارس وارد شود و این اداره‌کل اقدامی در مقابله با آن نکند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.