رئیس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) کلات گفت: منتظر تحقق وعده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تامین نیروی متخصص هستیم.

بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) کلات، در انتظار تامین نیروی متخصص

به گزارش قدس آنلاین، زین العابدین آزاد درباره تاریخچه و وضعیت این بیمارستان گفت: پروژه ساخت بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان کلات، در یک زمین اوقافی در دهه ۶۰ کلید زده شد و در سال ۱۳۹۱ با توجه به الزام سازمان مسکن و شهرسازی به تکمیل و تحویل بیمارستان، شاهد افتتاح بیمارستان بودیم.

وی اضافه کرد: این بیمارستان دارای ۳۶ تخت مصوب فعال است که در حال حاضر بخش های اورژانس و اطفال، فعال است ولی به خاطر نبود متخصص، بخش های زنان، ICU، NICU  و اتاق عمل، فعال نیست.

آزاد در ادامه به بعد مسافت، دشواری های رفت و آمد مردم شهرستان به مشهد و نیز لزوم راه اندازی اتاق عمل بیمارستان اشاره و بیان کرد: با توجه به قول مساعد معاونت  درمان دانشگاه و نیز تامین کامل تجهیزات اتاق عمل، منتظر عملی شدن وعده تامین نیروی متخصص در رشته های جراحی، بیهوشی، زنان، طب اورژانس و داخلی هستیم.

وی تصریح کرد: به رغم کمبود منابع مالی، محدودیت های بودجه ای و همچنین چند برابر شدن قیمت تجهیزات پزشکی، ملزومات اتاق عمل بیمارستان تهیه شد به گونه ای که اتاق عمل بیمارستان با فضای فیزیکی استاندارد و تقریبا کم نظیر در سطح خراسان رضوی، آماده خدمات رسانی به بیماران است.

مدیر بیمارستان کلات نبود متخصص داخلی را یکی از مشکلات حاد بیمارستان عنوان کرد و افزود: همین امر موجب شده ناگزیر به اعزام بیماران به مرکز استان باشیم که این موضوع با توجه به حذف یارانه دولت، علاوه بر افزایش هفتاد درصدی سهم پرداخت بیمار، هزینه های بسیار زیادی را به بدنه دانشگاه وارد می کند که البته پیگیر رفع این مشکل از طریق معاونت درمان و حوزه اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده ایم.

به گفته وی در این خصوص با وزارت بهداشت مکاتبه شده است که امید می رود یارانه دولت برای مناطق محروم مانند کلات، مجددا برقرار شود.

از خدمات ارزنده حوزه بهداشت و درمان شهرستان عنوان کرد که می تواند در کمک به بیماران کم بضاعت، خدمات شایانی ارائه دهد.

منبع: صداو سیما
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.