مازندران- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران از رشد سه برابری متادون درمانی در استان خبر داد.

۵۳ هزار بهبودیافته مازندرانی، متادون درمانی می کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر میرزایی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه سیاست دولت سوق دادن مصرف از سمت صنعتی به سنتی است، اظهارکرد: در ۵ سال قبل ۱۸ هزار بهبودیافته مازندرانی، متادون درمانی داشتند که هم اکنون این رقم به ۵۳ هزار نفر رسیده است.

وی از ساماندهی ۹۰۰ معتاد متجاهر خبر داد و گفت: در گذشته معتادین کارتن خواب در سطح شهرها مشاهده می شدند ولی در حال حاضر به محض اینکه اینگونه معتادین مشاهده شوند به مراکز ترک اعتیاد اعزام می شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران با اعلام اینکه اغلب معتادین کارتن خواب غیربومی هستند، اضافه کرد: برخی از اینگونه از معتادین بخاطر سوء رفتارهایی که در خانواده و جامعه داشتند، تحت پوشش قرار و به مراکز ترک اعتیاد رفتند.

کاهش ۱۸ پله ای مصرف مواد مخدر در مازندران

میرزایی با بیان اینکه طبق برنامه توسعه باید سالانه شاهد کاهش ۵ درصدی مصرف موادمخدر باشیم، افزود: مازندران در سال ۹۱ رتبه دوم مصرف موادمخدر را داشت که هم اکنون در رتبه بیستم قرار داریم و این آمار براساس تحقیقات کارشناسان جهاددانشگاهی استخراج شده است.

وی اجرای تئاترهای خیابانی، ورزش های دوومیدانی، کوهنوردی و پیاده روی، ایجاد کیوسک های اطلاع رسانی، برپایی بازارچه خیرین، انتشار شعارهای پیشگیری از اعتیاد بر روی قبوض دستگاه های اجرایی و توزیع بروشور اعتیاد در مدارس و دانشگاه ها را از برنامه های در دست اجرا عنوان کرد.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران از برگزاری همایش ۴ هزارنفری نشاط و شادی در سی ام خرداد در بوستان ولایت ساری خبر داد و گفت: در این جشنواره با اجرای برنامه های شاد و متنوع، از سفیران پیشگیری از اعتیاد تجلیل خواهد شد.

معتادین کارتن خواب به مازندران سفر می کنند

همچنین رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر مازندران از افزایش ۳ درصدی دستگیری معتادین و فروشندگان موادمخدر خبر داد و گفت: در سالجاری ۳۸۷۰ نفر در ارتباط با موادمخدر دستگیر شدند که از این میان، ۱۶۰۲ نفر خرده فروش مواد افیونی بودند.

سرهنگ علیرضا ثقفی با اشاره به اینکه امسال ۸۳۰ کیلو گرم انواع موادمخدر کشف گردید به اجرای ۵۰ طرح پاکسازی در نقاط آلوده، حاشیه مدارس و محورهای مواصلاتی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ۲۹ باند تهیه و توزیع موادمخدر متلاشی و در این راستا ۳۴۰۲ فقره پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر مازندران با اشاره به اینکه ۲۰ درصد معتادین کارتن خواب، غیر بومی هستند، یادآور شد: با هجوم مسافرین درایام خاص به استان، شاهد حضور معتادین از استان های دیگر هستیم.

سرهنگ ثقفی از کاهش چشمگیر مصرف کراک در مازندران خبر داد و گفت: این کاهش مصرف ناشی از آگاه سازی مردم توسط رسانه های گروهی اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.