مازندران- معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی مازندران از ناچیز بودن اعتبارات پیشگیری از اعتیاد گلایه کرد.

اعتبارات پیشگیری از اعتیاد ناچیز است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فاطمه پورفاطمی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه هزینه های درمان هزاران برابر هزینه های پیشگیری است، اعتبار اختصاص یافته برای پیشگیری از اعتیاد در سال گذشته را ۴۷ میلیون تومان اعلام کرد.

وی بر اجتماعی کردن فعالیت ها تاکید و اضافه کرد: برای آگاه سازی خانواده ها از مضرّات مصرف ماده مخدر «گل» اقدام به راه اندازی ۵ کمپین در شهرهای استان کردیم و در هر شهر ۱۰ تا ۱۵ پایگاه اطلاع رسانی در اماکن پُرتردد ایجاد شد.

تعطیلی ۱۱ کمپ ترک اعتیاد در مازندران

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین در ارتباط با میزان شیوع این ماده مخدر در میان جوانان توضیح داد: طبق تحقیقات صورت گرفته توسط یکی از اساتید دانشگاهی، مصرف «گل» در رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال شایع بوده و با توجه به برخورداری از اسم عامه پسند متاسفانه تمایل به مصرف این ماده مخدر رو به رشد است.

پورفاطمی ادامه داد: خطر در زمینه مصرف این ماده مخدر در ۱۳ استان کشور احساس شد و در این راستا با تشکیل تیم های اجتماع محور درصدد اطلاع رسانی به خانواده ها برآمدیم.

وی افزود: متاسفانه در گذشته مجازاتی برای مصرف این ماده مخدر وجود نداشت که در حال حاضر مجلس شورای اسلامی مجازاتی را برای مصرف گل مصوب کرده است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی مازندران از تعطیلی ۱۱ کمپ غیراستاندارد ترک اعتیاد خبر داد و تاکید کرد: بدنبال کیفی سازی کمپ های ترک اعتیاد هستیم.

پورفاطمی با اشاره به اینکه تعداد کمپ های استان به ۶۹ فقره کاهش یافته است، گفت: متاسفانه برخی کمپ ها، پروتکل را رعایت نمی کردند و با ایجاد محیط های نامناسب، بیماران را مورد ضرب و شتم قرار می دادند.

اعتیاد بانوان، روند رو به رشد دارد

وی افزود: ۲۰ تیم سیار در راستای ارائه خدمات روانشناسی و کاهش آسیب های اجتماعی در پاتوق های معتادین پرخطر حضور و مشاوره های لازم را ارائه می کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی مازندران در رابطه با سوال قدس آنلاین در زمینه زنانه شدن اعتیاد در مازندران خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد معتادین استان را زنان تشکیل می دهند و این روند رو به رشد است.

پورفاطمی با اعلام اینکه ۲۰۰ زن معتاد در ۳ کمپ بانوان در غرب و شرق استان ساماندهی شده اند، گفت: بسیاری از بانوان معتاد بخاطر عدم توجه خانواده ها به این بلای خانمانسوز مبتلا شدند.

وی از کاهش سن اعتیاد خبر داد و گفت: متاسفانه با دانش آموزی مواجه شدیم که در سن ۱۵ سالگی معتاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.