با حضور رییس فدراسیون تکواندو خانه تکواندوی شهرستان گناباد به بهره برداری رسید.

خانه تکواندوی گناباد به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین ؛ سید محمد پولادگر پنج شنبه شب در حاشیه مراسمی که به همین مناسبت در شهرستان گناباد برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به وجود استعدادهای فراوان در رده‌های سنی مختلف و فعالیت بیش از هزار تکواندو کار در گناباد از این شهر می‌توان به عنوان شهر تکواندوی کشور یاد کرد.

وی ادامه داد: گناباد از ظرفیت‌های زیادی در ورزش تکواندو و قابلیت برگزاری مسابقات ملی و بین المللی در این رشته ورزشی برخوردار است و در صورت فراهم بودن امکانات و بسترهای لازم از هیچ حمایتی به ورزشکاران این شهرستان دریغ نمی‌کنیم.

رئیس فدراسیون تکواندو کمبود امکانات سخت افزاری را مشکل مهم توسعه کیفی این ورزش در استان‌ها دانست و گفت: ورزش تکواندو از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل زیادی در رده‌های سنی مختلف و در بخش بانوان و مردان برخوردار است و با توجه بیشتر مسئولان شاهد توسعه هر چه بیشتر این ورزش خواهیم بود.
پولادگر افزود: استعدادیابی و توجه به رده‌های سنی پایه اولویت برنامه‌های فدراسیون تکواندو در سطح کشور است و این مساله موجب شده با وجود مشکلات سخت افزاری و کمبود زیرساختها و امکانات لازم به توفیقات بسیاری در سطوح ملی و بین المللی دست یابیم.
رئیس فدراسیون تکواندو گفت: استعدادهای شاخصی از استان‌ها و شهرستانهای مختلف کشور در ترکیب تیم‌های ملی تکواندو در دو بخش بانوان و مردان حضور دارند و در رقابتهای کشوری و بین المللی افتخارات زیادی برای میهن به ارمغان می‌آورند.
پولادگر افزود: امسال و در اقدامی بی نظیر دو هزار ورزشکار در مسابقات قهرمانی نونهالان کشور حضور یافتند.
وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان عنایت خاصی به مقوله استعدادیابی رشته‌های ورزشی گوناگون دارد و طبق برنامه اعلامی به فدراسیون‌ها برای کشف استعدادها، المپیادهای ورزشی گوناگون در سطح کشور برگزار شد و امسال هم المپیاد مشابهی برگزار می‌شود.
خانه تکواندوی گناباد در فضایی به وسعت ۱۸۰ مترمربع و با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با مشارکت خیران احداث شده است.

* بیش از ۵۰۰ شهید تکواندو کار تاکنون در نقاط مختلف کشور شناسایی شده اند

رئیس فدراسیون تکواندو همچنین پنج شنبه شب در یادواره شهدای ورزشکار گناباد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر گفت: بیش از ۵۰۰ شهید تکواندو کار تاکنون در نقاط مختلف کشور شناسایی شده اند و چهار یادواره این شهیدان برگزار شده است.

پولاد گر افزود: تقویت هویت ملی حلقه مفقوده کشور و مهمترین علت فرار نخبگان به دیگر کشورهاست و با ترویج یاد و خاطره شهدا به عنوان اسطوره ها و قهرمانان کشور هویت ملی در جامعه تقویت می شود و باید از ظرفیتهای بخشهای مختلف در این زمینه حداکثر بهره را گرفت.

وی اضافه کرد: تبیین هویت ملی بین ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی و به خصوص ورزش قهرمانی موجب می شود که ورزشکاران با انرژی و تلاش مضاعف برای میهن اسلامی افتخارات کسب کند و به پیروزیهای بسیاری دست یابند و در بخشهای گوناگون و از جمله ورزش نظیر ورزشهای قهرمانی شناخت و معرفی یاد و خاطره شهدا به عنوان اسطوره های ملی ضرورت محسوب می شود.

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: شهیدان به عنوان قهرمانان ملی با نثار جان خود افتخارات بسیاری در دفاع از سرحدات کشور برابر دشمنان متجاوز آفریدند و با نثار خون خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن ما در دست دشمنان باقی بماند و نباید گذاشت یاد و خاطره رشادتهای شهدا و ایثارگران در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و سرحدات کشور در جنگ تحمیلی هشت ساله به فراموشی سپرده شود.

فرماندار گناباد نیز در این مراسم برگزاری یادواره شهدا را مولفه مهمی در تبیین یاد و خاطره شهیدان دانست و گفت: در گسترش این فرهنگ و شناساندن رشادتهای شهیدان به مردم و از جمله نسل جوان کم کاری شده و دست اندرکاران و دستگاههای فرهنگی باید بیشتر به وظیفه خطیر خود در این زمینه عمل کنند.

حامد قربانی افزود: در شرایطی که دشمنان با انواع ترفندها و تهدیدها علیه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران می‌کوشند ترویج یاد و خاطره رشادتهای شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را برابر سیاست‌های خصمانه مستکبران و ایادی آنها بیمه می کند.

از مجموع ۳۵۷ شهید گناباد ۲۵ نفر را شهدای ورزشکار تشکیل می دهند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.