طرفداران تندروی تیم «بیتار قدس» لیگ برتر اسرائیل از بازیکن جدید این تیم که «علی محمد» نام دارد، خواسته‌اند تا اسم خود را تغییر دهد.

جلوۀ آشکار نژادپرستی در لیگ فوتبال اسرائیل

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین به نقل از بی بی سی عربی؛ موضع تند و افراطی طرفداران یک تیم فوتبال رژیم صهیونیستی علیه بازیکن نیجریه‌ای تازه وارد این تیم در سایت‌ها و رسانه‌های مجازی جنجال به پا کرد.

طرفداران تندروی تیم بیتار قدس لیگ برتر اسرائیل از بازیکن جدید این تیم که «علی محمد» نام دارد، خواسته اند تا اسم خود را تغییر دهد.

"علی محمد" بیست و سه ساله که در پست خط میانی بازی می کند، بتازگی با قراردادی 2.5 ملیون دلاری به تیم بیتار قدس پیوسته است.

روزنامه صهیونیستی جروز الم پست در گزارشی نوشته است که طرفداران افراطی تیم «بیتار قدس» خواستار تغییر نام بازیکن جدید این تیم شده اند.

گفتنی است تیم بیتار قدس یک تیم تندرو در لیگ اسرائیل است که تاکنون با هیچ بازیکن عربی قرارداد امضا نکرده است. این تیم چندسال پیش نیز دو بازیکن مسلمان از چچن جذب کرده بود که مورد اعتراض طرفداران افراطی آن قرار گرفت و آنها با سردادن شعارهایی علیه مسلمانان و عرب ها مانند «مرگ بر عرب» و «بیتار تا ابد پاک خواهد ماند» خواستار اخراج این دو بازیکن شدند و تهدید کردند که باشگاه را به آتش خواهند کشید.

روزنامه انگلیسی اندیپندنت این تیم را نماد فوتبال اسرائیل و جنبش صهیونیستی آن و مرتبط با حزب افراطی لیکود می‌داند.

این تیم سال گذشته نیز با تغییر موقت نام خود به باشگاه «ترامپ» از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت این کشور از واشنگتن به قدس اشغالی حمایت کرد.

علی رغم آنکه «علی محمد» مسیحی است ولی طرفداران بیتار قدس بازهم از خواسته خود مبنی بر تغییر اسم او دست بردار نیستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.