در هفته اخیر سینما روزهای پرهیاهویی را پشت سر گذاشت و از کم فروغی ماه پیش بیرون آمد؛ افتتاحیه بی‌سابقه و نزدیک به دو میلیاردی فیلم «با همه با هم هستیم» و اعتراض به حضور بازیگر هندی در فیلم «دختر شیطان» و لغو اکران آن در قم تنها بخشی از اتفاقات روزهای اخیر سینما بود.

از افتتاحیه جنجالی «ما همه با هم هستیم» تا اعتراض به اکران «دختر  شیطان»

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، اکران فیلم‌های تازه جان دوباره‌ای به سینما بخشید و از رخوتی که در ایام ماه رمضان و در نتیجه عدم اجرای درست طرح اکران افطار تا سحر و جدول نامناسب اکران، سینما را فراگرفته بود، رها شد.

عید فطر اکران خود را با دو فیلم پرسر و صدای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر یعنی «سرخ پوست» به کارگردانی نیما جاویدی و «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار آغاز کرد. در کنار این دو فیلم، «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی به عنوان یکی از پربازیگرترین فیلم ‌های سینما، مخاطبان بسیاری را به سالن‌های سینما کشاند.

بیشترین فروش افتتاحیه سینمای ایران متعلق به فیلم «ما همه با هم هستیم» بود که با فروش ۱ میلیارد و ۹۵۰ تومان آن را به خود اختصاص داد. همچنین دو فیلم «شبی که ماه کامل شد» با فروش افتتاحیه یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و «سرخپوست» با فروش افتتاحیه یک میلیارد و ۳۴۰ تومان  در اکران عید فطر با استقبال بسیار خوبی مواجه شدند و به ترتیب در رتبه‌های دوم و پنجم بهترین افتتاحیه‌های سینمای ایران از منظر فروش قرار گرفتند.

 «ما همه با هم هستیم» با فروش نزدیک به ۳ میلیارد تومان نه تنها صدرنشین جدول فروش هفتگی بود بلکه از دو رقیب دیگر خود با فاصله متوسط ۵۰۰ میلیونی در صدر لیست قرار گرفت. البته این را هم باید در نظر گرفت که تعداد سالن‌های این فیلم حداقل ۳۰ سالن از «شبی که ماه کامل شد» و ۵۵ سالن از «سرخپوست» بیشتر  است.

این فیلم در فضایی کمدی، ماجرای سقوط یک هواپیما همراه با مسافرانش را روایت می‌کند که هر یک رازهای مختلفی دارند؛ رازهایی که قرار نیست تا ابد پنهان بمانند. محمدرضا گلزار، مهران مدیری، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان و ... تعدادی از نقش آفرینان این فیلم پربازیگر هستند.

اما هفته گذشته رتبه دوم جدول فروش به «شبی که ماه کامل شد» اختصاص پیدا کرد. فیلمی که در جشنواره فجر سال گذشته با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه بود و در شب اختتامیه یکی از خوش اقبال ترین فیلم ها در ربودن سیمرغ های جشنواره سی و هفتم بود.

این فیلم با در اختیار داشتن ۱۱۰ سالن توانست رقمی معادل ۲ میلیارد و ۵۱۴ میلیون را در هفته اول اکران خود به ثبت برساند. «شبی که ماه کامل شد» روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود، در حالی که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است که در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود، اما در میانه راه اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می خورد.هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، فرشته صدرعرفایی، آرمین رحیمیان، شبنم مقدمی و ... از بازیگران این فیلم سینمایی هستند

«سرخپوست» نیز سومین فیلم پرفروش هفته بود که آن هم در جشنواره فجر گذشته با استقبال بسیاری از سوی تماشاگران و منتقدان روبهرو شد و توانست با در اختیار داشتن ۸۵ سالن سینما به فروشی معادل ۲ میلیارد و ۱۵۷ میلیون دست پیدا کند.

این در حالی است که طی هفته گذشته نوید محمدزاده بازیگر این فیلم اعتراض خود را نسبت به تعداد سالن‌های آن در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد و نسبت به تعداد کم سالن‌های نمایش انتقاد کرد.

«سرخپوست» در سال ۱۳۴۷ و در یک زندان قدیمی در جنوب ایران روایت می‌شود که به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعه شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مأمورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند. نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مانی حقیقی، ستاره پسیانی بازیگران این فیلم هستند.

رتبه چهارم جدول به فیلم «تگزاس۲» ساخته مسعود اطیابی اختصاص پیدا کرده است، فیلمی که تا پیش از اکران عید فطر چند هفته‌ای صدرنشین جدول فروش هفتگی بود و به گفته کارگردانش این فیلم به همراه «متری شیش  نیم» تنها آثاری بودند که توانستند تا حدی سینما را از رکود ماه رمضان نجات دهند.

«تگزاس۲» با در اختیار داشتن ۱۴۶ سالن و پس از ۸ هفته اکران توانسته فروش خود را به ۱۵ میلیارد و ۷۱۹ میلیون تومان برساند. همچنین «سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری نیز پس از ۵ هفته اکران و در اختیار داشتن ۱۰۹ سالن فروشی معادل ۴ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است.

اما فیلم سینمایی «دختر شیطان» به کارگردانی قربان محمدپور نیز که به تازگی در سینماها اکران شده و تقریبا یک هفته ای از اکران آن می گذرد نیز با در اختیار داشتن ۹۰ سالن توانسته طی این مدت رقم ۲۷۹ میلیون تومان فروش را به ثبت برساند.

قربان پور که علاقه بسیاری به سینمای هند دارد و اثر پیشین آن یعنی «سلام بمبی» هم تولید مشترک سینمای ایران و هند بود سه سال پیش اکران شد و به فروش ۱۵ میلیاردی دست پیدا کرد. باید دید اثر تازه او برای علاقمندان به فیلم های با رنگ و لعاب بالیوود چقدر جذاب است، در حالی که افتتاحیه جدیدترین فیلمش نشان از این دارد که برخلاف «سلام بمبی» مخاطبان روی خوشی به آن نشان ندادند.

از طرفی دیگر با این که «دختر شیطان» اکران خود را به تازگی آغاز کرده اما در همین مدت کوتاه نیز زیر ذره بین منتقدان و مخالفانی رفته و بسیاری به حضور بازیگر زن هندی که در این فیلم نقش آفرینی می کنند اعتراض کردند، تا جایی که محمدپور در صفحه شخصی خود مدعی شد اکران آن در شهر قم متوقف شده که این مسئله اعتراض وی را نیز به همراه داشت.  کارگردان این فیلم همچنین از سینماداران و صاحبان پردیس‌های سینمایی هم بابت نحوه اکران و اختصاص سانس های دختر شیطان نیز انتقاد کرده است.

«دختر شیطان» داستان یکی از بچه‌های ابلیس است که نمی‌خواهد راه پدرش را ادامه دهد. خداوند برای پذیرش توبه‌اش شرط می‌گذارد تا او به پاک‌ترین آدم زمین سجده کند. دختر شیطان وارد زمین می‌شود و بدنبال یک آدم بی گناه می‌گردد. حمید فرخ‌نژاد، ایشا گوپتا و محمدرضا شریفی‌نیا بازیگران این فیلم هستند.

اما طی هفته های پیش رو نیز سینما میزبان فیلم های جدیدی خواهد بود. بر این اساس با پایان زمان اکران فیلم سینمایی «نبات»، اکران فیلم سینمایی «زهرمار» ساخته جواد رضویان به سرگروهی سینما زندگی از ۲۹ خرداد ماه آغاز خواهد شد. همچنین فیلم «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی به سرگروهی سینما استقلال نیز قرار است پس از فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار روی پرده می‌رود که احتمالاً اکران آن اواخر تیرماه خواهد بود.

همچنین قرارداد فیلم «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی در گروه سینمایی آزادی، بعد از فیلم «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی بسته شد. فیلم «کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی بعد از فیلم «دختر شیطان» در گروه سینمایی فرهنگ نمایش داده می‌شود. همچنین قرارداد اکران فیلم سینمایی «روسی» به کارگردانی امیرحسین ثقفی و تهیه کنندگی علی اکبر ثقفی در گروه سینمایی باغ کتاب ثبت شد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.