دولت هند در نظر دارد در اقدامی تلافی‌جویانه بر روی کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه وضع کند.

هند هم بر کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه وضع می‌کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دو منبع آگاه اعلام کردند هند قرار است به زودی تعرفه‌هایی را بر روی برخی از کالاهای وارداتی از آمریکا اعمال کند. این اقدام دولت هند که از یک سال پیش به تعویق افتاده بود، قرار است از ۱۶ ژوئن (فردا) اجرایی شود.

به دنبال تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای لغو برخی امتیازات تجاری برای دهلی نو که از تاریخ ۵ ژوئن (۱۰ روز پیش) آغاز شده است، هند هم اکنون تصمیم گرفته است تعرفه‌هایی را بر روی برخی از کالاهای وارداتی از آمریکا اعمال کند. این درحالی است که واشنگتن پیشتر هشدار داده است هرگونه اقدام تلافی جویانه از سوی هند بر اساس قوانین «سازمان تجارت جهانی» کار نادرستی خواهد بود.

یک منبع آگاه در این خصوص گفت: کاری که هند انجام می‌دهد قانونی است و اعمال تعرفه بر روی کالاهای وارداتی از آمریکا بر روی ۲۲۰ میلیون دلار از کالاهای آمریکایی تأثیر خواهد گذاشت.

به دنبال ممانعت آمریکا در سال گذشته میلادی برای معافیت هند از اعمال تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم، دهلی نو از ژوئن سال گذشته میلادی تصمیم گرفت بر روی کالاهای وارداتی از این کشور تعرفه‌هایی را وضع کند. اما به دنبال روند ادامه دار گفتگوهای تجاری این دو کشور، این تصمیم هند به تعویق افتاد.

داده‌های وزارت کشاورزی آمریکا نشان می‌دهد هند یکی از بزرگترین خریداران بادام از آمریکا محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۴۳ میلیون دلار برای خرید بیش از نیمی از صادرات بادام آمریکا پول پرداخت کرده است. هند همچنین دومین خریدار بزرگ سیب از آمریکا محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۸، ۱۵۶ میلیون دلار بابت آن پول پرداخت کرده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است در ماه جاری میلادی به هند سفر کند. این سفر پمپئو احتمالا پیش از ملاقات نارندرا مودی، نخست وزیر هند با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰ در ژاپن برنامه ریزی شده است.

رئیس جمهور آمریکا از جمله حامیان اعمال تعرفه‌های وارداتی بر کشورهای دیگر است. در حال حاضر سیاست‌های تجاری ترامپ باعث ایجاد جنگ تجاری آمریکا با چین شده است. ترامپ پیشتر هم مکزیک را تهدید به اعمال تعرفه‌های وارداتی کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.