عباس عبدی از چهره های شناخته شده جریان اصلاح‌طلب در یادداشتی به ماجرای «پرستو سازی» از میترا استاد واکنش نشان داده و آنرا در دسته تحلیل‌های زد و رفتاری ناجوانمردانه و غیر اخلاقی و با هدف لکه دار کردن دستگاه‌های اطلاعاتی عنوان کرد و نوشت: این سناریو سازی حتی توهین به شعور و فهم آقای نجفی هم هست.

«پرستو سازی» از میترا استاد، ناجوانمردانه و توهین به شعور «نجفی» است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، عباس عبدی در یادداشتی که در روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد منتشر شد درباره ماجرای قتل میترا استاد همسر دوم شهردار تهران نوشت: ساختن سناریوهای عجیب و غریب که در برخی از نوشته‌ها به آنها اشاره می‌شود تقریباً غیرممکن است. ممکن است پرسش‌ها و ابهاماتی جدی درباره بخش‌هایی از ماجرای تعریف شده یا انگیزه فرد وجود داشته باشد ولی این ابهامات تاثیری در اصل ماجرا ندارد.  

وی افزود: اولین نکته‌ای که به وفور (در  ماجرای قتل مترا استاد) مطرح شد و رنگ غالب تحلیل‌ها را به خود گرفت، سناریوی پرستو بود. متاسفانه این رفتار غیراخلاقی و ناجوانمردانه‌ای است که حتی توهین به شعور و فهم آقای نجفی هم هست.

این فعال اصلاح‌طلب اضافه کرده است: این برداشت محصول نگاه سیاسی است. البته از پیش از سال ۱۳۷۶ مواردی از این رفتارها دیده می‌شد و همان موارد عامل یا زمینه‌ساز چنین برداشتی‌هایی در امروز شده است. این برداشت در درجه اول هدفش لکه‌دار کردن دستگاه‌های اطلاعاتی است ولی پیش از آن یک زن را متهم کرده که عملی به غایت غیراخلاقی است. من امکان چنین رفتارهایی را رد نمی‌کنم و می‌دانم که متاسفانه سوءاستفاده از این ابزار در گذشته بوده است و اکنون را نمی‌دانم ولی این را هم می‌دانم که کاربرد چنین تحلیلی هنگامی مجاز است که اطلاعات قطعی در این زمینه وجود داشته باشد. این برداشت در مورد اتفاق اخیر و تا اینجا که می‌دانم نه درست است و نه اخلاقی.  

وی با بیان اینکه حتی اگر این ادعاها نیز درست باشد، آن را نمی‌توان به منزله پرستو بودن خانم استاد دانست که اتهامی سنگین و غیرموجه است، خاطرنشن کرده است:  چنین چیزی می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد. حتی اگر هم باشد تاثیری در مسوولیت آقای نجفی ندارد.  

پس از رسانه‌ای شدن ماجرای قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران و یکی از چهره های شاخص اصلاح‌طلبان، در کنار نزاع‌ها و اختلافات سیاسی میان احزاب این طیف سیاسی بر سراینکه شورای شهر از ارتباط وی با میترا استاد قبل از شهردار شدنش اطلاع داشته‌اند و با وجود مخالفت ها، بر شهردار شدن نجفی تأکید کرده‌اند، برخی از جریانها ماجرای پرستو بودن همسر دوم نجفی را مطرح کردند.

در یکی از اولین واکنشها، در توییت غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی  بود که در آن نوشت : "ماهیت تأسفبار حادثه قتل میترا استادهرچه باشد نمیتوان مسئولیت کسانی راکه دوسال قبل علیرغم اصرار و تذکّر برخی دلسوزان و مراکز مسئول، این چاه ویل رابرای اصلاحات ونجفی حفر کردند، نادیده گرفت. "

همین توییت در روزهای بعد با واکنش برخی دیگر از چهره‌های اصلاح طلب مواجه شد و دعوای رسانه ای شدیدی را بین کارگزارانی ها و دیگر احزاب اصلاح طلب بوجود آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.