البرز - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آسیب های اقتصادی نباید گریبانگیر خانواده ها شود گفت: مسؤولان باید راه های شکستن فشارها را به مردم نشان دهند.

آسیب‌های اقتصادی نباید گریبان گیر خانواده‌ها شود

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  پیش از ظهر شنبه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز اظهار کرد: با فشارهای بین المللی مشکلاتی در فروش نفت به وجود آمده و اگرچه در این میان صادرات انجام می شود اما مشکلاتی ایجاد شده است از اینرو با برنامه‌ریزی‌ باید فشار کمتری روی مردم جامعه وارد شود.

وی با اعلام اینکه دولت در لایحه سال جاری ۴۰۷ هزار میلیارد بودجه در نظرگرفته بود، گفت: این بودجه به ۴۴۸ هزار میلیارد تومان رسیده است چراکه در جاهایی هم باید درآمد پیش بینی می شد.

این مسئول افزود: موضوعاتی که توسط نمایندگان بخش خصوصی در رابطه با مشکلات شهرک های صنعتی استان البرز مطرح شد مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید در انجام امور آمادگی و همبستگی خوبی میان مسئولان استانی وجود داشته باشد، افزود: با توجه به تشریح شرایط اقتصادی کشور مدیران استانی بایستی درک درستی از شرایط داشته باشند.

وی ادامه داد: هدف ستاد اقتصاد مقاومتی این است که در برابر فشارهای بین المللی آسیب کمتری ببینیم بنابراین باید ببینیم بعد از نفت چه مولفه‌های درآمدی در اقتصاد داریم.

این مسئول یکی از مولفه‌ها در اقتصاد را مالیات دانست و گفت: وقتی نفت کم می‌شود باید راه‌های درآمدی جایگزین را در نظر بگیریم که مالیات یکی از اینهاست بنابراین بحث فرارهای مالیاتی را باید محکم بگیریم چراکه مالیات عمدتا از فعالیت‌های بخش خصوصی و عمومی گرفته می‌شود.

آذری جهرمی بیان اینکه باید اولویت نشست اقتصاد مقاومتی بررسی شود، گفت: کارگروه اقتصاد مقاومتی بناست که در یک نگاه کلی اقداماتی انجام دهد تا اقتصاد کشور را در برابر فشارها مقاوم کند، اقدام اول رفع موانع فعالیت بخش خصوصی است.

 وی افزود: نمی توان همه پروژه ها را به یکباره فعال کرد و پروژه ها باید در مقیاس خود بررسی شوند؛ برخی مقیاس ملی دارند و برخی دیگر استانی لذا شاخص گذاری پروژه ها در طول یک سال باید بررسی و پیگیری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وعده افتتاح فرودگاه پیام محقق شد، افزود:جان مردم از همه چیز برای ما اهمیت بیشتری دارد چراکه هم مسیری باند فرودگاه با یک باند دیگر نیازمند تجهیز شدن است؛ باید علائم هشدار نیز نصب شود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) معتقد است اگر فرودگاه بین المللی پیام شکل گیرد رونق آنجا از بین می رود، گفت: البته مهرآباد نیز همین تصور را دارد از اینرو با وزیر راه و شهرسازی نیز مکاتباتی در این زمینه انجام شده است وتا زمانی که نکات ایمنی رعایت نشود بنده هم راضی به پرواز در فرودگاه پیام نخواهم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رئیس محیط زیست اسبق که  مسأله شعاع ۱۲۰ کیلومتری را مطرح کردند، این موضوع با هدف حفاظت ازهوای پاک مطرح شد و هم اکنون کماکان مورد پا فشاری و اصرار رئیس سابق قرار دارد اما مسأله در دولت در حال پیگیری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان به انجام برنامه ریزی حوزه گردشگری و جذب سرمایه گذار در استان البرز اشاره کرد و گفت: شهرستان طالقان، روستاهای کردان و برغان، جاده چالوس و مابقی ظرفیت های گردشگری استان باید مورد توجه قرار گیرند و به سرمایه گذار فرصت داده شود تا منطقه گردشگری و فضای اقامتی در این شهرستان  ها به وجود آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.