رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: تمام اعضا اتحادیه مکلف به اجرای بخشنامه ها و قوانین اتحادیه هستند و با افرادی که این موارد را رعایت نکنند برخوردهای قانونی صورت می گیرد.

 بازار طلای ایران متاثر از رفتارهای سیاسی است /۲۰۰پروانه کسب در اتحادیه طلا و جواهر مشهد باطل شد

باقر معبودی نژاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: بازار از هفته گذشته با رونق مواجه شده است و خرید و فروش ها روند امیدوارکننده ای داشته است.

وی تصریح کرد:  از طرفی وقوع برخی اتفاقات سیاسی همچون سفر نخست وزیر ژاپن به کشور که در ابتدا عنوان شده بود صرفا جهت پیگیری روابط بین دوکشور ایران و ژاپن این سفر انجام خواهد شد، با تغییرات کاهشی در بازار مواجه شد و قیمت هرگرم طلای ۱۸عیار تا قیمت  ۴۰۹هزار تومان نیز در بازار کاهش پیدا کرد.  اما پس از اینکه مشخص شد وی جهت میانجی گری و ارائه پیام رئیس جمهور آمریکا این سفر را انجام داده است ومتقابلا  پاسخی که از سوی رهبر معظم انقلاب دریافت کرد، تغییرات صعودی در بازار طلا موازی با بازار ارز رخ داد و در روز شنبه قیمت هرگرم طلای ۱۸عیار ۴۲۷هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی نیز به ۴میلیون و ۶۷۰هزار تومان رسیده است.

معبودی نژاد بیان داشت:  بازار طلا و ارز در ایران بیشتر از آنکه متاثر از بازار جهانی و یا تصمیمات مدیران کشور که مرتبط با حوزه اقتصاد هستند باشد ، متاثر ازرفتارو تنش های سیاسی  است. از طرفی آن طور که اعلام شده است موضوع FATFدر هفته جاری در مجمع تشخیص مصلحت نظام  تعیین تکلیف خواهد شد که هرگونه تصمیم در این باره احتمال تغییر قیمت ها در بازار را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، خروج از این اتحادیه و ابطال پروانه کسب نسبت به ورود و دریافت پروانه بیشتر بوده است و بالغ بر ۲۰۰نفر از اعضای این اتحادیه در این مدت پروانه های خود را باطل و به مشاغل دیگر روی آورده اند.

معبودی نژاد تصریح کرد: تمام اعضا اتحادیه  مکلف به اجرای بخش نامه ها و قوانین اتحادیه هستند و با افرادی که این موارد را رعایت نکنند برخوردهای قانونی صورت می گیرد، به طوری که ۱۵۰۰عضو فعال در این اتحادیه در سطح شهر مشهد مشغول هستند و سه بازرس این اتحادیه روزانه و به صورت تصادفی بر فعالیت این اعضا نظارت دارند و در سطح شهر نیز در هر منطقه یک واحد به عنوان نماینده اتحادیه تعریف شده است که تعداد آنها در حدود  ۵۰واحد می باشد و مردم در صورت هرگونه شکایت و انتقاد به این واحدها نیز می توانند مراجعه کنند.

وی افزود: در صورت هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی در این اتحادیه ، دو اخطار ۱۰روزه از طرف اداره اماکن و اتحادیه به آنها داده می شود و پس از گذشت ۲۰ روز اگر نسبت به موارد ارائه شده  پیگیری از سوی واحد ها صورت نگیرد، نسبت به پلمب مراکز صنفی آنها اقدام می شود.همچنین  اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد در خیابان مدرس ، روبروی دادگستری، بازارچه کاوه ، طبقه دوم همه روزه آماده دریافت شکایت ها و انتقادات مشتریان می باشد و در هفته نیز دو روز کمیسیون حل اختلاف برای رسیدگی به شکایت های مردم در محل اتحادیه برگزار می شود.همچنین  افراد می توانند از طریق شماره تلفن ۳۲۲۲۵۵۴۴ انتقادات و شکایت های خود را اعلام کنند و در روزهای یک شنبه هر هفته کمیسیونی متشکل از ۷ نفر از اعضای صنف که مورد اعتماد اتاق اصناف و اتحادیه هستند نیز به طور حضوری به شکایت ها رسیدگی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.