قزوین-عضو انجمن هوش ایران گفت: کودکان و نوجوانانی که در در ردۀ سنی ۵ تا ۸ سال و ۹ تا ۱۸ سال موفق به کسب ضرایب هوشی بالا می شوند به روش های مختلف مورد حمایت انجمن هوش ایران قرار خواهند گرفت. 

کودکان و نوجوانان ضریب هوشی بالا حمایت می شوند

 معصومه امامعلی عضو انجمن هوش و متولی آزمون در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از برگزاری مرحلۀ اول آزمون تعیین ضریب هوش همزمان با سراسر کشور در استان قزوین در روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این مرحله از آزمون ۱۶۰ نفر از دختران و پسران در دو گروه سنی ۵ تا ۸ سال و ۹ تا ۱۸ در یک حوزه به رقابت با یکدیگر پرداختند.  

وی افزود: افرادی که بتوانند در این مرحله حد نصاب ضریب هوشی ۱۱۰ را به دست آورند، وارد مرحلۀ بعدی این آزمون خواهند شد و در صورتی که در مرحلۀ دوم نیز موفق به کسب نمره و یا ضریب ۱۳۵ شوند مورد حمایت انجمن هوش ایران قرار می گیرند. 

امامعلی ادامه داد: شناسایی و حمایت از افراد برخوردار از ضریب هوشی بالا و مورد حمایت قرار دادن این قشر از جمله اصلی ترین اهداف برگزاری این آزمون و آزمون های مشابه در مراحل بعدی است.  

عضو انجمن هوش ایران همچنین با اشاره به زمان اعلام نتایج مرحلۀ نخست آزمون تعیین ضریب هوشی گفت: یک هفته پس از برگزاری آزمون نتایج در سایت موسسه در دسترس شرکت کنندگان و اولیا آنها قرار می گیرد. 

وی در رابطه با سابقه برگزاری آزمون های ضریب هوشی در جهان و ایران بیان داشت: آزمون های تعیین ضریب هوشی یکی از آزمون های رایج و بسیار مهم در دنیا محسوب می شود که طیف وسیعی از موسسات آموزشی و علمی تا کالج ها و دانشگاه های معتبر به صورت جدی برگزار کننده آن هستند و علت این جدیت نیز در خروجی این آزمون هاست که معمولا شامل افراد نخبه ای می شود که می توانند ضمن برخورداری از انواع حمایت ها در معتبرترین مراکز علمی دنیا مشغول به فعالیت شوند. 

امامعلی ادامه داد: این آزمون در ایران نیز پیش تر توسط دانشگاه تهران و موسسات دانشگاهی معتبر برگزار می شد اما پس از چند سال وقفه طی سالیان اخیر به صورت مدون، منظم و با برنامه ریزی جامع در سراسر کشور توسط نمایندگی های موسسه فکر برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.