همدان- شهردار همدان گفت: پس از گذشت ۱۵ ماه تلاش شبانه‌روزی ، مرکز ۱۳۷ رسیدگی به درخواست‌های مردمی شهرداری همدان به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان راه‌اندازی می‌شود.

مرکز ۱۳۷ برای گشایش گره‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شهرداری همدان ،عباس صوفی در جمع خبرنگاران گفت: ماهیت این مرکز خدماتی به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری که در مدت کوتاه آزمایشی با رضایتمندی حداکثری شهروندان همراه بود، با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و سرعت بخشیدن در حل مشکلات شده است.

صوفی با تأکید بر اینکه مرکز ۱۳۷ بهترین مرجع، مأخذ و مخزن داده های مدیران شهری همراه با بررسی و تحلیل است، عنوان کرد: در واقع مدیران شهری از نیازهای واقعی مردم شناخت پیدا میکنند که در این بین حدود ۱۲ هزار مورد مشکل در ۹ ماهه گذشته برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز حدود هزار خدمات به شهروندان ارائه می‌شود، افزود: اولویت قرار دادن رسیدگی به مشکلات مردمی، خدمات رسانی بیشتر و برنامه‌ریزی رفع دغدغه‌های واقعی شهروندان از اولویت‌ها مدیریت شهری همدان است که راه‌اندازی مرکز ۱۳۷، جهش مهمی برای رفع مشکلات شهری مردم محسوب می‌شود.

صوفی با تأکید بر اینکه تعامل، رصد و شناخت از خواسته ها، مطالبات، مشکلات و مسائل شهر و شهروندان برای شهرداری ضرورتی انکارناپذیر است؛ گفت: بر اساس روش سنتی گذشته، شهروندان برای دریافت خدمات از شهرداری با ثبت درخواست‌ها، زمان بسیاری را در شهرداری مناطق و سازمان در رفت‌وآمد بودند؛ در حالی که این شرایط و بستر با رشد فناوری و شبکه‌های اجتماعی جان تازه‌تری گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه هزار شهروند برای دریافت خدمات، مشکلات خود را با مرکز ۱۳۷ مطرح می کنند و کارشناسان این حوزه با ثبت و ارجاع مشکلات به کارشناس و یا مسئول مربوطه، مدت زمان رسیدگی به درخواست‌ها را تسریع می‌دهند.

شهردار همدان توضیح داد: کارشناس و یا مدیر حوزه موظف است ظرف مدت تعیین شده پاسخگوی شهروندان باشد و ناظران و بازرسان مرکز ۱۳۷ هم با پیگیری امور شهروندان، رضایتمندی را جویا می‌شوند که در صورت عدم رضایتمندی، مسئول پیگیری ویژه ۱۳۷ موظف به پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.