حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در جریان تشرف رئیس جمهور به حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار کرد: بر اساس حکم صادر شده از سوی رهبر معظم انقلاب، همکاری کامل با مجموعه‌های مختلف دولتی در دستور کار آستان قدس رضوی قرار دارد.

همکاری کامل با مجموعه‌های دولتی در دستور کار آستان قدس رضوی قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در محل تالار ولایت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه به دنبال استفاده از امکانات آستان قدس رضوی در راستای سیاست‌های دولت هستیم، افزود: این آستان مقدس در مسیر سیاست های دولت و در کنار دستگاه های دولتی و عمومی در جهت خدمت به مردم حرکت خواهد کرد، در جریان سیل امسال، آستان قدس رضوی با هماهنگی بخش‌های مختلف دولتی و غیر دولتی، امکانات خود را در مسیر اشتغال زایی برای سیل زدگان به کار گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی خود را جدای از دولت و نظام جمهوری اسلامی نمی‌داند و با شفافیت و هماهنگی در راستای سیاست‌های آن‌ها فعالیت می کند.

وی گفت: آستان قدس رضوی مطالبات چند هزار میلیارد ریالی از دولت دارد، اما اقدامات گذشته در این زمینه به نتیجه نرسیده است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی بودجه ۹۸ برای تسویه این حساب‌ها بهره بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: به هر میزان مطالبات آستان قدس رضوی از دولت نقد شود، منابع حاصل در راستای سیاست‌های دولت و کمک به رفع مشکلات کشور هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با مساعدت دولت، سرخس تبدیل به منطقه آزاد شود تا مردم آن منطقه هم از منافع آن بهره مند شوند، اظهار کرد: حاضریم تا جایی که امکان داشته باشد از حقوق خودمان برای کمک به مردم بگذریم.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی طرح جامعی برای اطراف حرم مطهر و بافت فرسوده مشهد مقدس داشت، اما به رغم انجام توافقاتی با آستان قدس، اجرایی نشده است که امیدواریم با دستور جنابعالی اجرای آن آغاز شود.

وی بیان کرد: ساخت و سازهای اطراف حرم مطهر با این مجموعه نورانی همخوانی ندارد و باید برای این منظور سیاست‌های ویژه‌ای اعمال شود.

رئیس جمهور هم در ادامه این دیدار با بیان اینکه هدف آستان قدس رضوی و دولت یکی و آن خدمت بیشتر به مردم است، افزود: دولت از هرگونه کمک و توجه در این زمینه فروگذار نخواهد کرد و در کنار آستان قدس خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: دولت برای ارائه کمک در زمینه طرح جامع حرم رضوی و همچنین بافت فرسوده اطراف حرم و رعایت هماهنگی‌های لازم شهرسازی با بافت معنوی و فرهنگی حرم آماده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت طی سال های گذشته به حکم وظیفه توجه ویژه‌ای به مشهد مقدس و بخصوص ساماندهی بافت اطراف حرم داشته است، اظهار داشت: دولت در حد توان برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مجاوران و زائران علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) در کنار آستان قدس رضوی است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.