صبح امروز مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی برای نخستین بار در طول فعالیتش در این مجموعه مقابل خبرنگاران رسانه‌های گروهی خواهد نشست.

روز سخت «فتاحی»

هرچند این اتفاق با تأخیری عجیب و باورنکردنی روی داد و مدیرکل پس از اتفاقات غیر ورزشی دو هفته اخیر مجبور به پذیرش این جلسه شد اما فرزاد فتاحی باید خود را آماده یک روز سخت و پر چالش کند.

*آمار بی‌آمار

فرزاد فتاحی و همکارانش در اداره کل ورزش و جوانان اعتقاد دارند از آغاز فعالیتشان در این مجموعه کارنامه قابل قبولی در عرصه ورزش به جای گذاشتند اما هنوز اهالی ورزش نشانه‌ای مبنی بر وقوع چنین ادعایی را مشاهده نکردند. آن دسته از کسانی که در جلسه معارفه فرزاد فتاحی حضور داشتند به خوبی به یاد دارند که معاون پیشین امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در اظهارات خود اعلام کرد حضور یکی از مدیران موفق وزارتخانه در ورزش خراسان رضوی آغاز یک رویکرد فکری جدید و تحولی شگرف در ورزش این استان خواهد بود اما تا به امروز هیچ نشانه‌ای از تحول مدنظر معاون وقت وزارتخانه رؤیت نشده است!

مگر اینکه مدیرکل محترم در نشست امروزش با خبرنگاران رسانه‌های گروهی اطلاعات و مستنداتی را ارائه کند که منتقدان را متقاعد کند در غیر این صورت ارائه آمار برگزاری مسابقات ورزشی اتفاق جدیدی در حوزه ورزش استان بزرگی چون خراسان نیست!

*هیئت‌ها روی هوا

یکی از موضوعات مهمی که باید مدیرکل در جریان نشست امروز درباره آن اطلاع رسانی شفافی داشته باشد، ماجرای عدم برگزاری انتخابات هیئت‌های ورزشی بدون رئیس است که مدت‌های زیادی توسط سرپرست در حال اداره شدن هستند. به عنوان مثال در نشست امروز می‌بایست روشن شود که والیبال خراسان رضوی تا کی باید با این سیستم سرپرستی اداره شود در حالی که فرایند ثبت نام کاندیداها انجام شده و تأییدیه مراجع ذی صلاح صورت گرفته اما خبری از انتخابات  نیست.

*مایه گذاشتن از بخش خصوصی ممنوع

مطمئناً در نشست امروز مدیرکل محترم موفقیت تیم‌های شهر خودرو و کسب سهمیه آسیایی این تیم و سومی تیم پیام در رقابت‌های لیگ برتر والیبال را به عنوان نقاط قوت دوره مدیریتی خود عنوان خواهد کرد. اما بایستی این نکته را به مدیرکل و مجموعه مدیریتی وی یادآور شد که اگر تیم‌هایی چون پدیده و پیام وحدت یا حتی پارسا موفقیتی بدست آورند حاصل تلاش جمعی مدیران باشگاه و بازیکنانشان بوده است که شاید اداره کل ورزش و جوانان ذره‌ای کوچک در این موفقیت نقش داشته از این رو نمی‌توان توقع داشت که این موفقیت‌ها به نام مدیریت ورزش استان مصادره شود چون تمامی تیم‌های مذکور توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و کار اصلی توسط مدیران بخش خصوصی صورت گرفته است.

*ردپای شهرداری

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است در ردیف فعالیت‌های اداره کل در نشست امروز بیان شود، حضور شهرداری مشهد به عنوان حامی مالی تیم‌های لیگ برتری مشهدی است، که این مسئله نیز با هیچ منطقی نمی‌تواند به عملکرد مدیرکل ارتباط داشته باشد مگر اینکه جناب مدیرکل تمایل داشته باشد با پیش کشیدن این بحث سهم اداره کل را در جذب منابع مالی تأثیرگذار نشان دهد که این اتفاق نیز با هیچ عقل سلیمی سازگاری ندارد چون مجموعه مدیریت شهری، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد ساز و کار قانونمندی در خصوص هزینه کرد دارند و بدون مصوبات رسمی هیچ گونه هزینهای را صرف نمی‌کنند.

*پرونده قضایی

شفاف سازی در خصوص پرونده قضایی مدیرکل در دوره مدیریتی ایشان در استان سمنان نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که بایستی فرزاد فتاحی بی‌پرده درباره آن شفاف سازی کند، اینکه گرفتاری قضایی مدیرکل برای تخلف دو کارمند ساده شکل گرفته نمی‌تواند توجیه خوبی برای این اتفاق باشد از این رو منتظریم تا توضیحات مدیرکل را در ارتباط با این موضوع بشنویم تا در آینده درباره حضور یا عدم حضور ایشان قضاوت منصفانه ای داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.