همدان _رییس اداره تجهیزات و ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: 32 دستگاه ماشین آلات فرسوده راهداری استان همدان از رده خارج شده اند.

۳۲ دستگاه ماشین آلات راهداری همدان از رده خارج شده اند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، آرشآزادی اظهار داشت: هم اکنون 410 دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین به منظور انجام خدمات راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان همدان وجود دارد.
وی افزود: از این تعداد 32 دستگاه فرسوده و از رده خارج شده اند و 15 دستگاه نیز در حال تعمیر هستند.
آزادی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر با لحاظ کردن اعتبارت لازم، تعدادی از این ماشین آلات تجهیز و به روز شده اند، ابراز داشت: هم اکنون اقدامات اساسی در زمینه بازسازی و نوسازی 8 دستگاه انواع ماشین آلات در دست اقدام است.
رییس اداره تجهیزات و ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ادامه داد: یک دستگاه برف خور با اعتبار یکصد میلیون تومان، یک دستگاه گریدر با هزینه 25 میلیون تومان و یک دستگاه خط کش با اعتبار 30 میلیون تومان پس از گذشت 15 سال اصلاح، بازسازی و راه اندازی شده اند.
این مسئول اضافه کرد: در سال جاری برای آمادگی هر چه بیشتر ناوگان ماشین آلات راهداری بیش از 4 میلیارد تومان نیز در تأمین اقلامی از جمله قطعات یدکی، سوخت، روانکار، ضد یخ، باطری، تیغه و لاستیک هزینه در نظر گرفته شده است.
آرش آزادی، متوسط عمر ماشین آلات سنگین را 24 سال، ماشین آلات سبک را 14 سال، ماشین آلات نیمه سنگین را 28 سال و در مجموع میانگین عمر ماشین آلات راهداری را 21 سال عنوان کرد و گفت: به دلیل عمر بالای این ماشین آلات، هزینه تعمیر و نگهداری آنها بالاست که این امر به اعتبارات بیشتر نیاز دارد تا راهداران بتوانند با استفاده از ماشین آلات مناسب خدمات مطلوبی را ارائه کنند.
وی تأکید کرد: عمده فعالیت ما همزمان با فصل زمستان و آغاز بارش برف در استان است که ماموران راهداری و حمل نقل جاده‌ای به‌طور مداوم در حال عملیات راهداری و بازگشایی راه‌ها در سطح استان هستند و به همین منظور مهمترین دغدغه تعمیر و راه اندازی ناوگان است که با رفع آن کارایی فعالیت ها تسریع می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.