همدان _مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان گفت: استان همدان یک هزار و۷۱ روستا دارد که ۹۷۵ روستای بزرگ استان از خدمات آبفار بهره‌مند هستند.

 ۹۷۵ روستا از خدمات آبفار بهره‌مند هستند
ه گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید مصطفی هاشمی امروز بعد ازظهر در  نشست خبری گفت: ۱۵۳ هزار مشترک روستایی داریم  و نسبت بهره‌مندی جمعیت روستایی به شهری در متوسط کشوری ۲۶درصد و در استان همدان ۳۶ درصد است.
وی با اشاره بر اینکه گرمای چند روز اخیر مصرف آب در روستاها را افزایش داده است، افزود: ذخیره سازی های خوبی انجام شده اما مصارف بی رویه در بخش غیر آشامیدنی در فصل تابستان افزایش می یابد و در زمینه آبیاری باغچه شست و شوی کوچه و مصرف می شو و باید مصرف بهینه و صرفه جویی فراموش نشود.
وی با یادآوری اینکه در چهار شهرستان استان نسبت جمعیت روستایی بیش از ۵۰ درصد است،گفت: برای تامین آب روستاها تا ظرفیت ۳۸ میلیون مترمکعب مجوز داده شد  و این آب از ۸۸۰ حلقه چاه، ۲۲۹ دهنه چشمه و ۶۲ قنات استفاده می‌شود. برای توزیع آب در روستاها زیر پوشش آبفار استان همدان هم ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است.
 هاشمی اظهار کرد: ۱۲۱ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در سطح استان داریم که نسبت به کشور وضعیت خوبی است ۴۶ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۸ هزار متر مکعب در استان داریم. با تکمیل مجتمع های آبرسانی بیش از ۵۲۲ روستا را پوشش می دهند که ۱۹ مجتمع در اولویت هستند.
وی گفت: برای تامین آب بهداشتی  و کیفیت خوب و کمیت عالی ۸ آزمایشگاه سنجش کیفیت آب تجهیز شده است و ۲۹۱ دستگاه کلرزنی مایعی و ۲۶۵ کلرزن گازی استفاده می کنیم همچنین ۹ دستگاه آب شیرین کن که به منظور گندزدایی آب استفاده میشود آب آشامیدنی چند روستای استان را تامین می کند. سال قبل هم ۴۰ تن کلر و نمک برای گند زدایی آب روستایی استفاده شد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.