مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در راستای حفظ محیط زیست، جلوگیری از قطع درختان و مهم‌تر از آن بحث اقتصاد مقاومتی و حفظ سرمایه‌های ملی وزارت نیرو تصمیم به حذف قبض‌های کاغذی گرفت.

مشترکان چگونه قبض الکترونیکی برق را دریافت کنند؟
به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاشی در خصوص حذف قبض‌های کاغذی برق، اظهار کرد: شرکت تویع برق مشهد در شهر مشهد یک میلیون و ۵۵۰ هزار مشترک دارد. اگر ما بخواهیم در سال به صورت ماهانه برای مردم قبض چاپ کنیم، حدود ۱۸ میلیون قبض چاپ می‌شود.
 وی افزود: در راستای حفظ محیط زیست، جلوگیری از قطع درختان و مهم‌تر از آن بحث اقتصاد مقاومتی و حفظ سرمایه‌های ملی وزارت نیرو تصمیم گرفت که قبض کاغذی را حذف کند، بنابراین به شرکت‌ها ابلاغ کرد. ما در شرکت توزیع برق مشهد در راستای این مصوبه قبض کاغذی را حذف کردیم و مردم می‌توانند به پنج روش شماره تلفن خود را ثبت کنند که در این خصوص اطلاع‌رسانی کردیم.
کاشی در خصوص این پنج روش، گفت: در روش اول مردم می‌توانند عبارت * p * شناسه قبض # را به شماره ۲۰۰۰۵۱۳۱۲۱ پیامک کنند که شماره آن‌ها در نرم‌افزار ما ثبت می‌شود. روش دوم این است که مشترکان به سایت شرکت توزیع برق مشهد به آدرس www.meedc.ir مراجعه کنند.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد ادامه داد: در روش سوم مردم باید با ماموران قرائت کنتور که به محل مراجعه می‌کنند همکاری کرده و فرمی را پر کنند تا اطلاعات شماره تلفن آن‌ها ثبت شود. در روش چهارم به دفتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و درخواست می‌کنند که شماره آن‌ها را ثبت کنند.   در روش آخر نیز می‌توانند با تلفن ۳۲۱۱۲۱۲۱ تماس بگیرند و شماره خود را ثبت کنند تا از این به بعد قبض پیامکی برای مردم ارسال شود.
وی بیان کرد: اگر قرار است از سرمایه ملی، درخت و کاغذ حفاظت شود، باید به سمت الکترونیکی شدن برویم. افرادی که شماره تلفن ندارند، اطرافیانی دارند که می‌توانند از آن‌ها برای ثبت شماره تلفن کمک بگیرند. یک مشترک می‌تواند چند شماره تلفن یعنی چند شماره شناسه قبض برای خود ثبت کند.
کاشی با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما از مردم می‌خواهیم همانند سنوات گذشته با ما همکاری کنند تا مشکلی برای تامین برق مردم به وجود نیاید، عنوان کرد: ما در حال حاضر مشکلی برای تامین برق مردم نداریم اما کمک مردم را در بحث مدیریت مصرف را می‌خواهیم، مخصوصا در سیستم‌های سرمایشی که حتما کولر آبی را روی دور کند بگذارند و کولر گازی را روی شماره ۲۵ تنظیم کنند، ایجاد سایه‌بان روی کولر آبی ۳ تا ۴ برابر میزان مصرف را کاهش می‌دهد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    15 3
    این حفاظت از محیط زیست نیست، بلکه به نوعی دزدی مدرن است که به راحتی با ارسال شناسه پرداخت و شناسه قبض و مبلغ قابل پرداخت به صورت پیامکی، بدون هیچ اطلاعات میزان مصرفی، هر مبلغی رو که میخوان ثبت می‌کنند.... این چه وضعشه که مبلغ قبض من با دوره قبل نزدیک به 4 برابر متفاوت تره و بیشتر....
    • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
      9 1
      تمام اطلاعات در سایت شرکت برق مشهد در پورتال شرکت کامل موجود است به صورت یک قبض کامل با امکان چاپ کردن و یا ذخیره کردن مثل قبضهای قدیم
    • محمد ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
      4 4
      با مرورگرهای مختلف هرچی رمز و شماره پرونده رو میزنم قبض نمیده لطفا پیگیری کنید. http://78.38.136.135/net/n_almosana.aspx
    • محمد ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
      11 1
      با مرورگرهای مختلف هرچی رمز و شماره پرونده رو میزنم قبض نمیده لطفا پیگیری کنید.
  • محمد ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    6 1
    با مرورگرهای مختلف هرچی رمز و شماره پرونده رو میزنم قبض نمیده لطفا پیگیری کنید.