۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 660490

وزیر نفت می‌گوید اروپایی‌ها هنوز هیچ تضمینی برای خرید نفت ایران ارائه نداده اند.

زنگنه: اروپایی‌ها هیچ تضمینی برای خرید نفت ایران نداده‌اند

گروه سیاسی قدس آنلاین: بیژن نامدار زنگنه دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره احتمال خرید نفت ایران از سوی اروپایی‌ها برای راه‌اندازی اینستکس اظهار داشت: هنوز اروپایی‌ها هیچ تضمینی برای خرید نفت به ما اعلام نکردند و استدلال‌شان این است که چون نفت را نه دولت‌های اروپایی بلکه شرکت‌های خصوصی می‌خرند و آنها هم با آمریکا ارتباط دارند بنابراین از نفت ایران برداشت نمی‌کنند.

زنگنه در عین حال تأکید کرد مهمترین راهبرد ایران در برابر تحریم ها در بعد اقتصادی صادرات بیشتر نفت و کالاهای غیرنفتی ازجمله پتروشیمی است و گفت: باید در هر دو مورد بکوشیم تا تحریم‌ها را بشکنیم و تا الان هم این کار را کردیم. اما همه باید در داخل متحد شویم و کمک کنیم که این مرحله را پشت سر بگذاریم.

وزیر نفت در پاسخ به سوال دیگری، با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب، مواضع ایشان را مقتدرانه و حکیمانه عنوان کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برخی مشتریان نفتی ما به دنبال جاسوسی هستند یا خیر، گفت: من نگفتم مشتری‌های ما جاسوس هستند بلکه گفتم کسانی به اسم خرید نفت به ما مراجعه می‌کنند به قصد اینکه اطلاعاتی از چگونگی فروش نفتمان پیدا کنند و ما این را می‌دانیم.

وزیر نفت همچنین اعلام کرد: من از نماینده‌ای که سه بار خبری را به کذب علیه بنده اعلام کرده بود شکایت کرده‌ام.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.