وزیر دفاع کشورمان در واکنش به تلاش‌های آمریکایی‌ها برای طرح موضوع تأمین امنیت خلیج فارس از سوی یک ساختار یا نیروی بین‌المللی در سایه حواددث اخیر انفجار نفتکش‌ها تأکید کرد امنیت منطقه خلیج فارس امری مربوط به کشورهای منطقه است.

امنیت خلیج فارس امری مربوط به کشورهای منطقه است

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با قدس آنلاین درباره اقدامات دولت آمریکا پس از حوادث مشکوک انفجار چند نفت کش و کشتی تجاری در بندر فجیره و دریای عمان برای متمه کردن ایران و در پی آن تلاش‌هاو تحرکات دیپلماتیک برای القای اینکه تأمین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس به مجموعه ای از کشورها زیر نظر سازمان ملل واگذار شود، اقدامی که تحلیلگران آن را زمینه چینی برای افزایش حضور نظامی امریکا در منطقه می‌دانند، این تحرکات را در راستای باج خواهی واشنگتن از کشورهای منطقه و جنوب خلیج فارس توصیف کرد.

امیر حاتمی اظهار داشت: می دانیم که دولت آمریکا به کشورهای منطقه اعلام کرده‌ باید هزینه امنیت منطقه را پرداخت کنید و پول‌های زیادی را از کشورهای آنها دریافت کرده‌اند. معتقدم الان به فکر یک دوشیدن بزرگ‌تر هستند.

وزیر دفاع اظهار داشت: با این حرف یا پروژه می‌خواهند بگویند که همه کشورهای منطقه باید هزینه (حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس) را پرداخت کنند. این حرف تهدید همه کشورهایی است که از منطقه بهره‌مند می‌شوند کشورهای بزرگی مثل چین، هند کره جنوبی اروپایی‌ها و همه آنهایی که از نفت منطقه بهره مند هستند.

امیر حاتمی در پاسخ به این سوال که واکنش ایران در صورتی که آمریکایی‌ها بخواهند ایده تأمین امنیت و اسکورت کشتی‌ها و نفت کش ها در خلیج فارس را توسط یک نیروی چند ملیتی انجام دهند چه خواهد بود گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران از گذشته دور روشن بوده است. ما معتقدیم امنیت منطقه امری است  مربوط و متعلق به کشورای منطقه و این کشورها امروز با همدلی، همکاری و همراهی به خوبی می‌توانند امنیت منطقه خود را بر قرار کنند همانطور که سال‌ها قبل از حضور بیگانگان این امنیت را برقرار کرده بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.