تیم ملی والیبال ایران پس از پایان دیدارهای هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال با کسب هشت پیروزی از ۹ دیدار برگزار شده صدر جدول رده‌بندی را در اختیار دارد.

ایران به دنبال رکوردشکنی در خانه رضازاده

ملی پوشان در حالی هفته چهارم به رقابت با تیم‌های استرالیا، پرتغال و فرانسه خواهند پرداخت که در صورت تداوم پیروزی‌هایشان در خانه می‌توانند خیلی از راه رسیدن به شیکاگو رو همین جا طی کنند.

*رکوردشکنی

تیم ایران در شرایطی تا پایان هفته سوم موفق به کسب هشت پیروزی شده است که بیشترین تعداد برد ایران پیش از این در سال 2014 ثبت شده بود که هم در لیگ جهانی، هم در مسابقات قهرمانی جهان به هفت پیروزی دست یافت.

ایران در لیگ جهانی 2014 از مجموع 16 بازی به این تعداد پیروزی رسید و درنهایت چهارم شد. همچنین در مسابقات قهرمانی جهان نیز از 12 بازی هفت برد کسب کرد و ششم شد.

حالا مردان ایران در 9 بازی موفق به کسب هشت پیروزی شده‌اند تا رکورد سال 2014 خود را بشکنند. شرایط تیم ایران و میزبانی در هفته چهارم این شانس را به ملی‌پوشان می‌دهد تا رکورد خود را ارتقا ببخشند. دراردبیل پیروزی بر پرتغال آسان است و شکست دادن فرانسه و استرالیا واجب. به طور حتم بازی با فرانسه در این مرحله یکی از دیدارهای دیدنی خواهد بود که چشم خیلی‌ها به نتیجه آن دوخته شده است.

*خروس‌های سمج

فرانسوی‌ها که معمولاً جزو مدعیان قهرمانی محسوب می‌شوند تاکنون ناامید کننده ظاهر شده‌اند و امیدوارم در اردبیل بتوانند جبران مافات کنند. تیم ملی فرانسه در هفته سوم لیگ ملت‌ها در شهر کَن با تیم‌های آلمان، آرژانتین و آمریکا بازی کرد که تنها یک پیروزی مقابل آلمان بدست آورد. یاسین لوتی، تیموتی کارل، نیکولاس روسار، ژوناس آگینیه و رافائل کور، بازیکنان جدید تیم ملی فرانسه در سفر به ایران هستند.

لورن تیلی، سرمربی تیم ملی فرانسه در مورد بازی‌های هفته چهارم گفت: ما در هفته گذشته، نتایج مطلوبی کسب نکردیم و تنها نکته مثبت در مورد تیم فرانسه این بود که در مقابل تماشاگران فرانسوی به میدان رفتیم. من پیروزی‌های بیشتری از بازیکنانم می‌خواهم. این جملات یعنی اعلان جنگ سخت با ایران در روز یکشنبه هفته جاری.

*پرتغال نارس

با این حال قبل از رویارویی با خروس‌ها ایران باید فردا مقابل پرتغال به میدان برود.تیمی در رده سیزدهم با دو برد از 9 بازی.پرتغالی‌ها هیچ گاه حریف دندان گردی برای ما نبوده اند و پیروزی فردای بلندقامتان ما مقابل این تیم آن هم در حضور پرشورهای اردبیلی تقریباً قطعی است. میانگین سنی تیم ملی پرتغال در این دوره از رقابت‌ها که برای نخستین بار در آن شرکت می‌کنند ۲۵ سال است. میانگین قدی این تیم نیز ۱۹۳ سانتیمتراست که از تیم‌های نسبتاً کوتاه قد این دوره مسابقات به شمار می‌رود. میانگین ارتفاع آبشارهای بازیکنان این تیم ۳۲۴ سانتیمتر و میانگین ارتفاع دفاع روی تور بازیکنان این تیم هم ۳۱۰ سانتیمتر است.

نوونو تکسیرا با ۲۱۴ سانتیمتر بلند قدترین و ژوآ فیدالگو با ۱۷۲ سانتیمتر کوتاه قدترین بازیکنان پرتغال هستند. همچنین مارکو فریرا نیز با کسب ۱۱۰ امتیاز (۱۰۰ آبشار، ۶ دفاع روی تور و چهار امتیاز سرویس) در سه هفته گذشته، امتیازآورترین بازیکن این تیم به شمار می‌رود. الکساندر فریرا ۲۷ ساله با ۲۰۲ سانتیمتر قد و ۸۷ کیلو وزن، کاپیتان تیم ملی پرتغال است. والدیر سکوئیرا با ۳۷ سال سن، مسن‌ترین بازیکن این تیم است.

*نگرانی برای سرعتی زن

با این حال در شروع هفته چهارم آنچه باعث نگرانی است مصدومیت غفور و محمد موسوی است. محمد موسوی درباره وضعیت آسیب دیدگی‌اش که در بازی برابر روسیه رخ داد، گفت: «شرایطم از روز بازی با روسیه بهتر است اما تعریفی هم ندارد. باید دید که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. در حال حاضر تمرین و فیزیوتراپی را انجام می‌دهم و منتظرم ببینم چه اتفاقی خواهد افتاد. سرعتی زن تیم ملی افزود: احتمال دارد دو بازی ابتدایی را از دست بدهم و بازی نکنم.»

موسوی در هفته دوم نیز نتوانست تیم ملی را در یک دیدار همراهی کند و علی اصغر مجرد جانشین او شد و در این هفته نیز او گزینه اصلی جانشینی موسوی برای حضور در ترکیب تیم ملی است.

مجرد که فصل گذشته در لیگ عملکرد درخشانی داشت و پیش از این نیز بهترین مدافع در رده‌های پایه بود، فرم بسیار خوبی دارد و با توجه به شرایط موسوی او جانشین این بازیکن در ترکیب اولیه تیم ملی با نظر کولاکوویچ خواهد بود.

*اردبیل آماده میزبانی

رئیس هیئت والیبال استان از آمادگی این استان برای برگزاری باشکوه مسابقات لیگ ملت‌ها در این شهر خبر داد. نادر فلاحی تصریح کرد: با تلاش و پیگیری‌ها امکانات مناسب فراهم شده و کار کفپوش سالن نیز در سالن رضازاده نصب و به پایان رسیده و اردبیل آماده میزبانی از هفته چهارم لیگ ملتهاست. رئیس هیئت والیبال استان اردبیل، هدف از میزبانی این مسابقات را معرفی ظرفیت گردشگری استان عنوان کرد و گفت: تقویت و ارتقای والیبال استان و توسعه توریسم ورزشی نیز از اولویت ما در کنار میزبانی است. فلاحی تصریح کرد: اردبیل جزو سه استان کشوراست که معتبرترین رویداد والیبال را میزبانی می‌کند و این برای این شهر یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود.

گفتنی است، تیم استرالیا روز گذشته (چهارشنبه) وارد ایران شده است و دو تیم پرتغال و فرانسه هم برای حضور در بازی‌های هفته چهارم لیگ ملت‌ها دراردبیل، ظهر دیروز (چهارشنبه) ۲۹ خرداد ماه وارد این شهر شدند.

هفته چهارم، میزبان اردبیل ایران

جمعه ۳۱ خرداد: ایران - پرتغال، ساعت ۱۸:۳۰

شنبه اول تیر: ایران - استرالیا، ساعت ۱۸:۳۰

یکشنبه دوم تیر: ایران - فرانسه، ساعت ۱۸:۳۰

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.