گیلان-استاندار گیلان گفت :قرار دادن آموزش فرزندان در سبد اقتصادی خانواده باید به هر کاری در خانواده ترجیح داده شود و یکی از ابزارهای اصلی این کار مدرسه سازی است.

قرار دادن آموزش فرزندان در سبد اقتصادی خانواده از اولویت هاست
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گیلان با حضور استاندار و مسئولین و خیرین مدرسه سازظهر روز پنج شنبه در تالار شهرزاد لاهیجان برگزار شد .
استاندار گیلان در جشنواره خیرین مدرسه ساز گفت :مدرسه سازی کار ارزشمندی است و بهتر از این کار برای فرزندان کاری نمی توانیم انجام دهیم .
سالاری افزود: فضاهای آموزشی بر مبنای شرایط امروز ممکن است مرمت شوند و بعد از مدتی اماکن آموزشی بلااستفاده خواهد ماند  و در حال حاضر ۸۰۰ مدرسه متروکه داریم .
سید ابوالقاسم میرمسعودی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان نیز در این مراسم گفت : از بدو تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز ۲۸۹ خیر مدرسه ساز در امر مدرسه سازی و اهدای زمین اقدام نموده اند که ۶۲ نفر بانوان و ۱۹۳ نفر آقایان و ۳۴ نهاد حقوقی می باشد .
مدیر کل نوسازی مدارس گیلان نیز  با تاکید بر نقش ویژه خیرین در توسعه فضای فرهنگی و علمی با اشاره به اجرای ۶۷ پروژه با ۱۱۷ کلاس در ۵ سال اخیر یادآور شد: در سامانه مجمع خیرین مدرسه ساز  ۵۰ قطعه زمین  با مساحت ۹۹ هزار و ۲۶۳ متر مربع، شش ساختمان با مساحت ۱۲۶۳ متر مربع به ثبت رسیده که به آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان گیلان هدیه شده است.
علی دقیق افزود:  در حال حاضر نیز ۵۴ پروژه با ۱۹۸ کلاس درس در دست ساخت است که تا سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حدود ۳۰ پروژه در قالب ۱۱۴ کلاس درس به اتمام می رسد.
مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با اشاره به اینکه در بیست جشنواره گذشته گیلان در زمینه اجرای تعهدات خیرین مدرسه ساز استان رتبه سوم و در جشنواره بیستم رتبه اول در کل کشور را کسب کرده است، ادامه داد: این آمار نشان دهنده این است که نوسازی و مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان با همراهی و همدلی خیرین این کار بزرگ را انجام داده اند.
وی با بیان اینکه بنیاد برکت یکی دیگر از خیرانی است که به آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان گیلان کمک می کند، افزود: ۴۲ پروژه آموزشی با ۱۷۲ کلاس در پنج سال گذشته با تعهد ۲۰ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت در استان گیلان آغاز شده که تاکنون ۳۰ پروژه با ۱۴ میلیارد تومان تعهد به اتمام رسیده و ۱۲ پروژه در حال اجرا بوده که تا سال ۹۹ به اتمام می رسد.
وی اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومانی به نوسازی مدارس اختصاص یافته که در زمینه پروژه های این سازمان در سال های ۹۸ و ۹۹ هزینه خواهد شد.
در این جشنواره علاوه بر تجلیل از ۵۴ خیر مدرسه ساز گیلانی و غیر گیلانی ، نمایشگاهی از دستاوردها و پروژه های در دست اجرا خیران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.