همدان- وزیر راه و شهرسازی گفت: حمل بار در کنار مسافرگیری برای واگن‌های قطار خطوط ریلی همدان را شکوفا خواهد کرد.

 شکوفایی خطوط ریلی همدان محقق خواهد شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز پنج شنبه در سفری یک روزه به همدان از روند ساخت ایستگاه تشکیلاتی راه‌آهن همدان بازدید و برج مراقبت پرواز فرودگاه همدان را هم بهره‌برداری کرد. وی در حاشیه این بازدید گفت: همدان ظرفیت مناسبی برای بهره‌مندی از خطوط ریلی برای تامین بار و همچنین مسافر دارد اما این خطوط زمانی بهره مناسب را برای راه‌آهن خواهد داشت که از آن به طور مناسب استقبال شده و از توان آن برای کمک به استان استفاده شود.

وزیر راه و شهر سازی درباره گلایه مردم همدان از دوری ایستگاه به شهر هم اظهار کرد: این گلایه به حقی است و راه‌آهن برای ساخت ایستگاه داخل شهر در مجاورت ترمینال و فرودگاه برنامه ریزی کرد و اجرای آن را در دستور کار دارد. که تا تحقق این موضوع لازم است مسئولان همدان زمینه آمد و شد سهل‌تر مردم به این ایستگاه را فراهم کنند که برخی از این موارد اجرایی شده است.

وی افزود: یکی از عوامل دیگر که موجب رونق فعالیت راه آهن همدان به تهران خواهد شد اتصال این خطوط به مسیر ریلی همدان به ملایر و کرمانشاه و خطوط مرزی است که امروز بخشی از عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

اسلامی اظهار کرد: تحقق اهداف برنامه ریزی شده برای راه آهن همدان با همراهی نمایندگان مردم همدان در مجلس و همچنین همراهی مسئولان برای اجرا شدن برنامه‌ها مرتبط است و باید همه دست به دست هم بدهند تا راه آهن در مسیر تهران با سرعت بیشتری روند روبه رشد خود را طی کند.

وی گفت: استان همدان ظرفیت ها شاخصی در حوزه تولید فولاد و سایر صنایع دارد که فعال شدن حمل بار این کارخانه ها د رخطوط ریلی هدف رشد اقتصادی استان و راه آهن به تهران را عملیاتی خواهد کرد.

 همچنین در این سفر وزیر راه و شهرسازی مرتفع ترین برج فرودگاهی کشور را در فرودگاه همدان به ارتفاع ۵۲ متر بهره برداری کرد تا فرودگاه همدان به توانایی پذیرش نشست و برخاست هواپیمای‌های پهن پیکر دست یابد. در این سفر وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان تویسرکان، محور سامن به بروجرد بازدید کرد و ۲۲ کیلومتر از باند دوم نهاوند به آورزمان به ملایر و اتصال راه آهم ملایر به کرمانشاه و نهاوند را هم به مرحله ساخت رساند.

انتهای پیام//.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.