ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی ضمن تقدیر از سپاه پاسداران برای انهدام پهباد جاسوسی آمریکا، بر ادامه مسیر مقاومت ملت ایران تاکید کردند و گفتند: دنیا باید به عظمت ملت ایران احترام بگذارد.

دنیا باید به عظمت ملت ایران احترام بگذارد

به‌گزارش قدس آنلاین ، نماز جمعه این هفته نیز همچون هفته‌های گذشته در شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد و ائمه جمعه سراسر شهرستان‌های استان با تاکید بر مقاومت بیشتر ایران در مقابل آمریکا، به تحلیل مسائل مهم روز پرداختند.

مهم‌ترین وظیفه قوه قضاییه خدمت به مردم، احقاق حق و دفاع از حقوق عمومی است

امام جمعه کلات در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: آنچه امروز مردم از دستگاه قضا انتظار دارند، این است که عزم جدی برای مبارزه با مفاسد اجتماعی و مفسدان اقتصادی داشته باشند و با همکاری پلیس امنیت و نیروی انتظامی با کسانی که بی حجاب هستند و این ناهنجاری را در خیابان‌ها، سواحل دریا یا مناطق گردشگری و تفریحی ترویج می‌کنند، برخورد قاطع داشته باشند.

حجت الاسلام محمد صاحبی افزود: مهم‌ترین وظیفه قوه قضاییه خدمت به مردم، احقاق حق و دفاع از حقوق عمومی است، امروز متاسفانه کسانی هستند که به حقوق عمومی تجاوز می‌کنند مانند زمین خواران که باید برخورد جدی شود.

وی تاکید کرد: البته مجلس شورای اسلامی هم باید قانون حقوق عمومی را به سرعت تصویب کند تا زمینه را برای برخورد با متجاوزان حقوق عمومی فراهم کند.

امام جمعه کلات عنوان کرد: انتظار دیگر مردم از دستگاه قضائی، اجرای عدالت و طولانی نکردن دادرسی و رسیدگی به پرونده هاست که شاید اصلی ترین مشکل قوه قضائی است که مردم گلایه دارند.

سیاست های آمریکا در مورد ایران شکست خورده است

امام جمعه گناباد گفت: سیاست‌های آمریکا در خصوص قطع صادرات نفت ایران و متحد کردن جامعه جهانی علیه ایران شکست خورده است.

حجت الاسلام حسن صادقی افزود: آمریکا با متهم کردن ایران به دست داشتن در انفجار نفت کش‌های می‌خواست موج ایران هراسی ایجاد کند که شکست خورد.

وی ادامه داد: حضور پهباد جاسوسی آمریکا در مرزهای جمهوری اسلامی ایران نشان داد که عامل بی نظمی در منطقه خود آمریکاست.

امام‌ جمعه گناباد با یادآوری سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: اعزام روحانی به مناطق مختلف، سازمان‌دهی امامان جماعت و هیات‌های عزاداری و ده‌ها خدمت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قابل تقدیر است.

تجاوز پهپاد آمریکا به حریم ایران درس عبرتی برای اهل مذاکره باشد

امام جمعه داورزن درخطبه‌های نمازجمعه این هفته داورزن با اشاره به ساقط‌کردن پهپاد آمریکایی توسط نیروی هوافضای سپاه اظهارکرد: تجاوز پهپاد آمریکایی گلوبال 200 میلیون دلاری ومعروف به عقاب جهانی به حریم کشور عزیزمان نشان داد که هنوز هم از دشمنی امریکا نسبت به ایران کم نشده است.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده افزود: فرمانده سپاه، مرزهای جمهوری اسلامی ایران را خط قرمز دانست و گفت دستانی که به این حریم تجاوز کنند قطع خواهد شد، این حادثه برای آمریکا و ترامپ شوک آور و غیرقابل باور و درس بزرگی برای دشمنان به مرزو بوم کشور است.

وی با بیان اینکه این حادثه درس‌هایی برای نیروهای داخلی و خارجی داشت، افزود: این ماجرا درس عبرتی برای دشمنان و آمریکا بود تا بدانند دوره بزن دررو تمام شده است و ما اهل جنگ نیستیم اما هرکسی به کشور اسلامی ما تجاوز کند جواب دندان شکن وپشیمان کننده ای می‌بیند.

امام جمعه داورزن ادامه داد: طرفداران مذاکره و کسانی که حرف از مذاکره با آمریکا می‌زنند، عبرت بگیرند و ببینند که لحظه‌ای از دشمنی آمریکا کم نشده است.

علی‌زاده به مناسبت روز تبلیغ واطلاع‌ رسانی دینی و سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360به دستور امام(ره) گفت: مبلغان نقش مهمی در تبلیغ وتبیین فرهنگ نورانی اهل بیت(علیه السلام)در جامعه دارند و در این جنگ نرم دشمنان، مسئولیت سازمان تبلیغات ونهادهای فرهنگی بسیار مهم و سنگین است.

وی با گرامی‌داشت شهادت شهید بهشتی و یارانش به دست منافقان کوردل گفت: شهید بهشتی شخصیت کم‌نظیری در انقلاب بود و نقش آن بزرگوار در نوشتن قانون اسلامی خبرگان رهبری ونقش مهم او در قوه قضائیه بسیار تاثیرگذار بود.

امام جمعه داورزن درادامه هفته قوه قضائیه را تبریک گفت و افزود: انتظار مردم از قوه قضائیه اجرای عدالت باجدیت وقاطعیت است، رهبر بزرگوار برای رونق اقتصاد وحل مشکلات اقتصادی درکشور فرمودند که دست اختلاس‌گران ومفسدان اقتصادی را با قاطعیت باید قطع کرد تا موانع برطرف شود، این مسیر درست که قوه قضائیه شروع کرده است امیدواریم ادامه پیدا کند.

دنیا باید به عظمت ملت ایران احترام بگذارد

امام جمعه موقت کاشمر نیز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با تاکید بر اینکه جبهه استکبار که همواره در مقابل جبهه حق قرار دارد و سعی می کند با استفاده از فرصت، ملت ها و کشورها را کوچک و تحقیر کند، گفت: ملت ایران در طول این سال‌ها به این مهم دست یافته است که با متکبر نباید متواضعانه برخورد کرد.

حجت الاسلام علی احدی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن با درایتی که داشتند با حفظ کرامت اخلاقی، به خوبی عظمت و اقتدار ملت و نظام را نشان دادند، یادآور شد: مردم ایران سابقه دیرینه در موضوع مسائل اخلاقی دارند و این طبیعی است که در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی کوتاه نیایند.

امام جمعه موقت کاشمر یادآور شد: فرمایش معمار کبیر انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، امروز در سخنان رهبر معظم انقلاب تبلور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی ایران به دنبال ایران هراسی و رسیدن به اهداف پلیدشان هستند، ابراز کرد: اگر قرار باشد منطقه برای ایران ناامن باشد و نفت این کشور صادر نشود در حقیقت ظلم به مردم است، بنابراین در صورتی که این تحریم‌ها و محدودیت‌ها ادامه داشته باشد، قطعا با تیر غیب مواجه می‌شوند.

احدی با تاکید بر اینکه زورگویان و تحقیرکنندگان دیگران باید منتظر تیرهای غیب باشند، افزود: دنیا باید عظمت و اقتدار ملت ایران را بپذیرد و به آن احترام بگذارد.

وی همچنین با اشاره به آغاز تابستان و شروع طرح‌های اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان یادآور شد: متولیان و مسوولان مربوطه در این حوزه باید تلاش کنند با برنامه ریزی از این اوقات بیشترین بهره‌برداری را انجام دهند تا زمان و وقت شرکت کنندگان در این طرح ها ضایع نشود.

امام جمعه موقت کاشمر با بیان اینکه دانش آموزان در ایام تابستان بیش از هر زمان دیگری نیازمند مراقبت و نظارت هستند، ادامه داد: والدین باید در این ایام بر فعالیت فرزندان‌شان نظارت و توجه بیشتری داشته باشند، چرا که تابستان زمینه لغزش و خطر بیشتری وجود دارد.

احدی با اشاره به اینکه خروجی طرح‌های اوقات فراغت باید حرفه آموزی، شغل و درآمدزایی باشد، خاطر نشان کرد: در طرح تابستانی و اوقات فراغت نباید تنها هدف ارائه آمار و گزارش باشد، بلکه مسوولان باید با درایت و برنامه ریزی مانع از ضایع شدن وقت فرزندان شوند.

تقدیر این بود که انقلاب اسلامی اوج خود را با مقام معظم رهبری تجربه کند

امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: سپاه به لحاظ تعهدی که در برابر حفظ نظام در برابر ظالمان دارد و به پشتوانه این ملت شریف با تجاوز آمریکایی‌ها برخورد می‌کند.

حجت الاسلام علی ناهیدی با اشاره به سرنگونی پهباد آمریکایی توسط سپاه پاسداران گفت: صبح روز گذشته یک پهباد جاسوسی آمریکایی پس از ورود به خاک ایران توسط سپاه هدف قرار گرفت و منهدم شد.

وی با بیان اینکه فرمانده کل سپاه نیز این مسئله را تایید کرد که سپاه پهباد را هدف قرار داده است، افزود: فرمانده کل سپاه گفت که هر پهبادی که وارد مرزهای ایران شود و بخواهد جاسوسی کند مجال بازگشت به آن نمی‌دهیم.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه ما بنا جنگ با هیچ کشوری نداریم ولی برای جنگ کاملا آماده هستیم، گفت: سپاه به لحاظ تعهدی که در برابر حفظ نظام در برابر ظالمان دارد و به پشتوانه این ملت شریف با تجاوز آمریکایی ها برخورد می کند.

وی با بیان اینکه سقوط پهباد درسی برای آمریکا، اسرائیل و عربستان شد، اظهار کرد: آمریکا به دنبال این است که تنگه هرمز را ناامن کند تا حضور خود را موجه جلوه دهد و انهدام کشتی‌های نروژ هم کار خود آمریکا بود و ایران همیشه طرفدار حفظ امنیت در منطقه است.

ناهیدی در ادامه با اشاره سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام (ره)، بیان کرد: بیش از ۴۰۰ طلبه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری نقش آفرینی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کمتر روستایی وجود دارد که روحانی نداشته باشد، گفت: بیش از ۴۰ نفر از روحانیون در نهادها، روستاها، بخش‌ها و قسمت‌ها و شهرهای مختلف انجام وظیفه می‌کنند.

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه مطمئنا این روحانیون مشکلاتی دارند ولی با تمام این مشکلات برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان انجام می‌شود، افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که این تصور که بسیاری از مردم نسبت به مسائل دینی روی برگردان شده اند تصور غلطی است و حضور گسترده مردم در تشییع طلبه شهید و امام جمعه کازرون نیز نشان از توجه مردم به روحانیت است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بسیاری در ایام ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان خلیل آباد با محوریت روحانیون برگزار شد، افزود: در این برنامه‌ها بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر شرکت داشتند.

حجت الاسلام ناهیدی در ادامه با بیان اینکه ششم تیرماه سال ۶۰ یادآور یکی از حوادث تلخ انقلاب اسلامی و سندی بر حقانیت انقلاب است، اظهار کرد: در این روزها و در آن شرایط تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی کمر بسته بودند که عناصر اصلی این انقلاب را ترور کنند و یکی از اهداف آنها مقام معظم رهبری بود.

وی با بیان اینکه تقدیر این بود که انقلاب اسلامی اوج خود را با مقام معظم رهبری تجربه کند و خداوند رهبری را به عنوان یک ذخیره نگه داشت تا انقلاب به وسیله ایشان شکوفا شود، افزود: مقام معظم رهبری با یک غیرت مثال زدنی در راه امام (ره) و آرمان امام (ره) وفادار هستند و همواره از آرمان‌ها و مکتب امام حفاظت کرده و رهنمودهای ایشان را سرلوحه خود قرار داده اند و اجازه ندادند در این ۳۰ سال کوچکترین انحرافی در راه و آرمان های امام ایجاد شود.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.