خراسان جنوبی _امام جمعه موقت بشرویه گفت : نظام مقدس جمهوری اسلامی در دفاع از منافع خود کوتاه نیامده و پاسخ هرگونه تهدیدی را قاطعانه خواد داد .

برای دفاع از منافع خود کوتاه نمی آییم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه حجت الاسلام رضا بهشتی فر  در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور مردم مون و انقلابی و در محل مصلی نماز مسجد جامع میدان برگزار شد , با اشاره به آیات قرآن کریم در شخصیت انسانها گفت : در جوامع بشری انسانها به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از ؛ مؤمنین، مشرکین و منافقین ,که به تعبیر قرآن و روایات خطرناکترین گروه از انسانها منافقین هستند که در بین مردم با چهره ایمانی خود را نشان می دهند ولیکن چهره اصلی آنان ایجاد نفاق و فتنه اگیزی در بین مردم است .

وی گفت : متاسفانه این گروه که شناخت آنان در بین افراد جامعه و بخصوص جامعه اسلامی مشکل است ؛به دین و مقدسات اسلامی ضربه زده اند و برای مسلمانان مشکل درست کرده اند .

امام جمعه موقت بشرویه گفت:نظام مقدس جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی با فتنه گری های گروه منافقین درگیر بوده و پساز پذیرش قطعنامه و حتی زمان جنگ و تا کنون این گروه خیانتهای زیادی به این انقلاب کرده اند و و بسیاری از شخصیتهای برجسته این نهضت را به شهادت رسانده اند .

حجت الاسلام بهشتی فر یاد آور شد: همه مردم باید توجه کنند که منافقان در ظاهر حرفهای خوبی میزنند ولی در عمل بدنبال خرابکاری هستند و لذا خطرناکترین افراد روی زمین هستند که باید مردم در این زمینه هوشیار باشند.

خطیب جمعه این هفته در ادامه خطبه به مناسبت های جاری اشاره ای داشت و گفت : شهید دکتر مصطفی چمران یکی از یاران بسیار نزدیک به حضرت امام (ع) و از نیروهای مبارز و مجاهد فی سبیل الله بود که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تحقق وحدت بین گروههای اسلامی جان خویش را در راه قرآن فدا کرد که شایسته است تا از سیره این شهید عزیز الگو بگیریم .

وی تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را یکی از ثمره های تاسیس نهادهای انقلابی برشمرد و گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی ؛ لازم بود تا سازمان و موسسه ای با برنامه ریزی هدفمند برای تبلیفات دینی و اسلامی شکل گیرد که این امر به دستور حضرت امام (ره) برای تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیر ماه محقق شد و این روز را به نام روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نامگزاری کردند .

امام جمعه موقت بشرویه ؛انتصاب شایسته حضرت آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه ؛را نویدبخش تسریع در رسیدگی به امور قضایی کشور خواند و گفت :با این انتصاب شایسته و بجا بارقه ی امید در مردم شکوفا شده که امیدواریم با اخلالگران، مفسدان و افرادی که حق این مردم شریف را پایمال کرده اند ؛با قاطعیت برخورد شده , و عدالتی اجتماعی که در خور شان نظام مقدس جمهوری اسلامی است پیاده شود .

حجت السلام بهشتی فر ؛ضمن توصیه به نماز گزاران در رعایت صرفه جویی در همه زمینه ها گفت :یکی از عواملی که جامعه انسانی را دچار مشکل می کند اسراف و زیاده روی در مصرف کالا و خدمات است که در قرآن هم این مسئله نهی شده است , و لازم است مومنین و مردم وفادار به نظام ولایی در مصرف تولیدات اقتصادی ,کشاورزی و بخصوص منابع آبی همت بیشتری داشته باشند .

وی همچنین به معظل قاچاق و استعمال سوء مصرف مواد مخدر هم اشاره کرد و گفت : متاسفانه چون کشر جمهوری اسلامی در مسیر کاروان های قاچاق مواد مخدر قرار گرفته ؛ همیشه برای مبارزه با این پدیده بسیار شوم و خانمان سوز هزینه های زیادی را متحمل شده و بیش از ۴۰۰۰ شهید را تقدیم اسلام و کشور کرده ایم و جا دارد مردم مومن و ولایتمدار با همکاری با نهادهای مسئول از جمله پلیس مبارزه با قاچاق مواد مخدر و دستگاه قضایی همکاری بیشتری داشته باشند .

امام جمعه موقت بشرویه ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم تروریست پرور آمریکایی به حریم هوایی جمهوری اسلامی هم گفت : آمریکای حامی تروریست با تجاوز به حریم هوایی کشور جمهوری اسلامی قوانین بین المللی را نقض کرده که البته با هدف قرار دادن پیشرفته ترین پهپاد این رژیم توسط دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخی سخت به آمریکا داده شد , و لازم است تمام متجاوزان آمریکایی ,اروپایی و یا مزدوران آنها بدانند جمهوری اسلامی در دفاع از منافع خود هیچگاه کوتاه نخواهد آمد و هرگونه تهدیدی را قاطعانه پاسخ خواهد داد .

وی در ادامه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام عظمای ولایت و رهبری ابلاغ شد ؛ در صورت تبیین و اجرای کامل به منزله سند توسعه در کشور اجرایی خواهد شد و لازم است دلسوزان نظام این منشور سرنوشت ساز را بدقت مطالعه کرده و از مسئولین مطالبه کنیم .

حجت الاسلام بهشتی فربا اشاره به مشکلات شهرستان هم گفت : یکی از ظرفیت های توسعه اقتصادی که زمینه پیشرفت و آبادانی را در هر منطقه ای فراهم می کند ,توسعه راههای مواصلاتی است که با مشاهده کوتاهی در حوزه راههای مواصلاتی شهرستان حد اقل در ده ساله اخیر نسبت به شهرستانهای همجوار رشد قابل محسوسی دیده نشده است ؛ لذا لازم است نماینده محترم مجلس شورای اسلامی ؛استانداری و مسئولین مربوطه در سطح استان و شهرستان مطالبه بحق مردمی را در ارتقاء راههای ارتباطی این شهرستان و بویژه جاده بشرویه به طبس از طریق خداآفرید و همچنین جاده بشرویه به بجستان با هدف کاهش نزدیک به ۱۱۰ کیلومتری و صرفه جویی اقتصادی در مسیر استانهای میانی کشور به پایتخت معنوی مشهد الرضا (ع) همت بیشتری داشته باشند .

وی با توصیه به مسافران هم گفت : با شروع فصل تابستان و ایام سفرهای زیارتی و سیاحتی لازم است رانندگان وسائط نقلیه با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی سفری ایمن و شاد را برای خود و خانواده رقم بزنند و با ماموران پلیس راه که شبانه روزی برای امنیت مسافرت ها در طول جاده ها تلاش می کنند همکاری صمیمانه داشته باشند .

/انتهای پیام .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.