وزیر خارجه آمریکا از عدم تصویب لوایح FATF‌توسط ایران به شدت انتقاد کرد و مدعی شد که اقدامات ایران تهدیدی برای امنیت جهانی به شمار می‌آید.

 خشم پامپئو از عدم تصویب لوایح FATF‌ توسط ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در پیامی در توئیتر نوشت که سه‌سال پس از تعهد ایران به برنامه اقدام FATF، این کشور در توقف پول‌شویی سیستماتیک و تامین مالی تروریسم شکست خورده است.

وی در ادامه مدعی شد که اقدامات مخرب ایران تهدیدی برای امنیت جهانی به شمار می‌آید.

روز جمعه گروه ویژه  اقدام مالی موسوم به FATF برای چندمین بار مهلت ایران برای تصویب و اجرای استانداردهای مورد نظر این گروه را تمدید کرد.

گروه ویژه اقدام مالی طی  بیانیه‌ای اعلام کرد ایران تا اکتبر 2019 فرصت دارد از استانداردهای این گروه پیروی کند یا با مقررات بازرسی دقیق برای تمام گروه‌های مالی با توجه به شاخه‌ها و شعبه‌های آنها در ایران روبه‌رو می‌شود.

این  اطلاعیه در بحبوحه افزایش درگیری‌ها در منطقه منتشر شد. دولت ترامپ ایران را مقصر یک سری حملات در خلیج فارس از اواسط ماه می می‌داند که شامل حمله به دو نفتکش در هفته گذشته و ساقط شدن یک پهپاد نیروی دریایی آمریکا این هفته می‌شود.

آمریکا مدعی است ایران در جلوگیری از جریان غیرقانونی پول و تروریسم مالی عامدانه شکست خورده است.

استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت اگر ایران پولشویی سیستماتیک و ناکارایی‌های مالی را محدود نکند، گروه ویژه اقدام مالی می‌تواند وارد عمل شود.

منوچین گفت این گروه به شکست عامدانه ایران در برخورد با پولشویی سیستماتیک و تروریسم مالی پاسخ می‌دهد.پ

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.