همدان_ رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات، توسعه مدیریت بازرگانی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سیل به کشاورزی استان همدان ۸۳۴ میلیارد تومان خسارت زده است

 ۸۳۴ میلیارد تومان ‌ سیل به کشاورزی خسارت وارد کرد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احد ظفری ظهر امروزدر نشست خبری اظهار کرد: خسارت بر زیرساخت‌های کشاورزی مانند اراضی آبی و دیم، باغ‌ها دامداری‌های سبک و سنگین و سایر زیرساخت کشاورزی وارد شده است.
 وی اظهار کرد:در سیل اخیر استان همدان به رغم اطلاع‌رسانی که برای همه کشاورزان داشتیم ۶۷۳ رشته قنات هم آسیب دید و خسارت‌ها بر اساس مصوبه‌های هیات دولت به کشاورزان بعد از راست‌آزمایی پرداخت خواهد شد. و کشاورزان برای دریافت خسارت خود باید مقدار خسارت را درسامانه سجاد ثبت می‌کردند.
رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات، توسعه مدیریت بازرگانی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان با یادآوری اینکه تاکنون  از تعداد تقاضا ۳۲۰ پرونده برای دریافت خسارت به بانک‌ها معرفی شدند افزود: یک هزار و ۲۶۸ پرونده هم سامانه سجاد تکمیل شده است.
وی با اشاره بر اینکه  امسال سرما هم ۶۳۱ میلیارد تومان به کشاورزی استان خسارت زد، اظهار کرد: ۲۷ میلیاردتومان اعتبار برای امهال وام کشاورزان به استان ابلاغ شده است  و تا سقف ۴۰ میلیون تومان امهال خواهد شد. 
ظفری گفت: ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای جبران خسارت بخش کشاورزی استان ابلاغ شد که تاکنون ۸۱ میلیارد تومان تخصیص دادند و همچنین۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد به استان ابلاغ شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.