البرز- اعضای شورای شهر با لایحه دوفوریتی شهرداری کرج جهت تصویب اعتبار خرید تجهیزات جدید برای سازمان آتـش نشانی موافقت کردند.

موافقت شورای شهر کرج با افزایش اعتبار خرید تجهیزات جدید آتش‌نشانی

به گزارش قدس آنلاین، در یکصدو چهل و نهمین جلسه شورای شهر کرج که صبح امروز یکشنبه برگزار شد لایحه جابجایی ردیف بودجه سازمان آتش نشانی مورد تبادل نظر اعضای شورای شهر قرار گرفت تا در خصوص خرید لوازم آتش نشانی با توجه به  نوسانات ارزی و تورم حاکم در بازار اقدام شود.

خرید نردبان، خرید و تجهیز خودروی سنگین و نیمه سنگین حریق، لباس انفرادی عملیاتی، خرید تجهیزات مربوط به خودروها، ساخت و تکمیل کارگاه آسانسور آموزشی و خرید، ساخت و تجهیز خودروی سنگین نجات از جمله ردیف های مصوبه مذکور است و با توجه به اینکه بودجه های این سازمان کافی نیست، شهرداری خواستار حذف نقدی برخی ردیف های بودجه آتش نشانی مانند خرید نردبان و افزایش ردیف ها برای خرید تجهیزات از سوی شورای شهر کرج شد.

محمد یساولی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در این خصوص گفت: در حدود ۵ الی ۶ سال از عمر مفید خودروهای آتش نشانی شهرداری کرج می گذرد و نیاز به خرید خودروی جدید و استقرار در ایستگاه های عملیاتی هستیم چراکه   اضافه کردن خودروها می تواند سرعت، قدرت و زمان انجام عملیات را به حداقل برساند.

علی اصغر کمالی زاده، شهردار کرج نیز با اشاره به اینکه افزایش شدید قیمت کالاهای آتش نشانی در ماه های اخیر دلیل دو فوریتی بودن این  لایحه  است، گفت: بیش از ۵۰ درصد کالاهای مورد نیاز سازمان آتش نشانی وارداتی است و با توجه به شرایط ارزی تهاتر در این زمینه زمانبر است.

مهدی حاجی قاسمی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج در ادامه گفت: ضرورت وجود تجهیزات آتش نشانی مشخص است اما با دو فوریت این لایحه موافق نیستم ونهایتا دو هفته زمان لازم است که این موضوع در کمیسیون بررسی شود وبا بررسی های لازم اولویت بندی های لازم در این زمینه صورت گیرد.

 حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج برتوسعه و تجهیز ماشین آلات آتش نشانی متناسب با نیاز هر منطقه و میزان خطرپذیری و ناایمن بودن تاکید کرد و گفت: سازمان آتش نشانی همیشه و در همه حال آماده ارائه خدمات به شهروندان در حوادث، حریق و... است و ایمنی شهر و شهروندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

لایحه جابجایی ردیف بودجه سازمان آتش نشانی کرج پس از گفت و گو و اظهار نظر اعضای شورای شهر کرج با اکثریت آرا به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.