زمین‌لرزه‌ای به قدرت 7.3 ریشتر ساعاتی پیش، بخشی از سواحل اندونزی را لرزاند و لرزش در بخش‌هایی از استرالیا احساس شده است و احتمال برجا ماندن تلفات و خسارات پیش‌بینی شده است.

زمین‌لرزه 7.3 ریشتری اندونزی را لرزاند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ،‌زمین‌لرزه‌ای به قدرت 7.3 ریشتر ساعاتی پیش بخشی از اندونزوی در دریای «باندا» را لرزاند و گرچه هشدار سونامی اعلام نشده است اما شدت آن به قدری بالا بوده است که لرزش‌هایی در «استرالیا» نیز احساس شده است.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، بنا به گزارش سازمان لرزه‌نگاری آمریکا، زمین‌لرزه‌ای در عمق 208 کیلومتری، حدود 300 کیلومتری شمال غربی «سوملاکی» روستایی در اندونزی را هدف قرار داد.

مرکز زمین‌لرزه فوق، در حدود 319 کیلومتری از پایتخت اندونزی و در استان «مالوکو»، «امبون» بوده است که با 430 هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اندونزی به حساب می‌آید.

طبق گزارش مرکز زمین‌شناسی آمریکا، شدت زمین‌لرزه اندونزی به اندازه‌ای بوده است که احتمال برجا ماندن تلفات و خسارات وجود دارد که البته هنوز در گزارشات اولین در این خصوص مطلبی منتشر نشده است. 

راشاتودی گزارش کرد که شدت زمین‌لرزه به حدی بوده است که لرزش‌هایی در «داروین» مرکز قلمرو شمالی استرالیا احساس شده است و آنطور که شهروندان این منطقه در صفحات اجتماعی گزارش کرده‌اند، خسارات اندکی به خانه‌های آنها وارد آمده است.

رسانه‌های محلی گزارش کردند که زمین‌لرزه موجب شده است که ساختمان‌ها برای حدود پنج دقیقه تکان بخورند و بخش‌هایی از مرکز شهر داروین به واسطه زمین‌لرزه تخلیه شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.