قزوین_ مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: مطالباتِ اردیبهشت ماه داروخانه ها پرداخت می شود.

مطالباتِ داروخانه ها پرداخت می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  قاسم بهرامی مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین ظهر امروز در نشست هم اندیشی با رسانه های گروهی استان قزوین که در اداره کل بیمه سلامت قزوین برگزار شد، با اشاره به گسترش بیمه سلامت در سطح کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر از جمعیت ایران تحت پوشش بیمه سلامت است که ۸۵ درصد آن برای خدمات درمانی خود هزینه ای پرداخت نمی کند.

وی افزود: تفاهم نامه ای بین سازمان بیمه سلامت و کمیته امداد امام خمینی کشور در سال جاری امضا شد که تا یک میلیون نفر از افراد تحت پوشش این نهاد به بیمه سلامت متتقل شوند و با اجرای این طرح در استان قزوین نیز، ۱۳ هزار مددجو به جمع بیمه شدگان اضافه شدند.

بهرامی ادامه داد: باتوجه به تفاهم نامه امضا شده تلاش داریم تا اواخر سالجاری هم پوشانی بیمه سلامت و تامین اجتماعی به میزان صفر برسد و اگرهم پوشانی رفع شود، اقدام موثری است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر، ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از بیمه شدگان کمیته امداد با تبدیل کارت مددجویی خود به دفترچه بیمه سلامت تحت پوشش خدمات رایگان درمانی قرار گرفته اند.

وی پوشش مددجویان برای بیمه سلامت را ۴۸۰ میلیارد تومان در سطح کشور عنوان و تصریح کرد: در این میان، استان قزوین سهم ۵ میلیارد تومانی را به خود اختصاص می دهد که بهره مندی مددجویان و تکریم آنها از خدمات بیمه سلامت همچون سایر گروه ها از جمله ویژگی های این طرح محسوب می شود.

بهرامی گفت: باید یکسان سازی در حوزه بیمه های درمانی صورت بگیرد و سیستم ارجاع نیز تداوم یابد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین عنوان کرد: طرح نسخه الکترونیکی همزمان در کشور در استان قزوین نیز آغاز شده و شهر محمدیه به عنوان پایلوت استان درنظرگرفته شده است که اجرای این طرح می تواند صرفه جویی در هزینه ها را به همراه دارد چراکه یک دفترچه بیمه سلامت هزینه ۹هزار تومان را به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: اجرای طرح نسخه الکترونیکی در درمانگاههای ملکی آغاز شده و مقرر شده است تا پزشکان عمومی تعیین شده به جای یادداشت دارو در دفترچه بیمه آن را در سامانه ثبت کنند و بیمار به هر داروخانه و یا درمانگاه تحت پوشش که مراجعه کند این پرونده در اختیار است و با کد ملی می توان نسبت به تحویل دارو اقدام کرد.

بهرامی تصریح کرد: مشکلی برای اجرای این طرح نداریم و طرح بعد از اجرا در شهر محمدیه، در سایر شهرها دنبال می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با اشاره به بیمه زندانیان خاطرنشان کرد: تفاهم نامه کشوری بین سازمان بیمه سلامت و سازمان زندان ها منعقد شده است و براساس این تفاهم نامه، تمام مددجویان و خانواده های آنها تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند و خدمات بستری به آنها ارائه می شود.

وی مطرح کرد: در استان قزوین در مجموع ۲۶۰ هزار نفر شامل ۷۲ هزار نفر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و ۱۸۸ هزار نفر در روستاها تحت پوشش بیمه سلامت هستند که در این میان ۵۷ هزار نفر از بیمه کارمندی و ۱۳۷ هزار نفر از بیمه رایگان بهره مند می باشند.

بهرامی در بخش دیگری به میزان پرداختی های بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: تمام مطالبات بیمه ای بیمارستانهای دولتی، دانشگاه علوم پزشکی تا پایان آذرماه ۹۷ تسویه شده و مطالبات دی ماه سال قبل به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین یادآور شد: مطالبات بیمارستانهای خصوصی تا دی ماه سال ۹۷ به صورت علی الحساب و آذر ماه تسویه شده و داروخانه های خصوصی تا آذرماه ۹۷ تسویه و بقیه بخش های سرپایی تا آبان سال قبل تسویه شده است.

وی اضافه کرد: پرداختی های بیمارستان های دولتی نیز پرداخت نشده است و در مطالبات اسفندو بهمن ماه این بیمارستان ها بدهکار هستیم و این درحالی است که مطالبات فروردین ماه بیمارستان ها دانشگاه ها و بخش خصوصی علی الحساب پرداخت شده و پرداختی داروهاخانه ها در فروردین ماه سالجاری نیز صورت گرفته است.

بهرامی اظهار داشت: تلاش داریم تا در روزهای آینده مطالبات اردیبهشت ماه داروخانه ها را پرداخت کنیم و سایر مراکز نیز در فروردین ماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین تصریح کرد: تقریبا ۹۰ میلیارد تومان بدهی به دانشگاه علوم پزشکی استان داشتیم که درصدی از آن (۷۰ میلیارد تومان) پرداخت شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.