همدان- مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان گفت: مردم همدان در حوزه بهینه شدن مصرف آب همیشه همکاری مناسب با آبفا داشتند و با برنامه ریزی فنی شرکت آبفا در شبکه آب قطعی در تابستان نخواهیم داشت.

قطعی آب در تابستان نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدهادی حسینی‌بیدار ظهر امروز در نشست خبری به مناسب فرارسیدن هفته صرف‌جویی در سالن اجتماعات آبفای استان همدان اظهار کرد: شرکت آبفا آب را با هزینه بالای به مردم تحویل می‌دهد در حالیکه مردم برای تامین همین آب از آب معدنی برای هر بطری حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان هزینه می‌کنند اما آب شهری با یارانه حدود ۴۵۰ تومان تحویل می‌گیرند پس الگوی مصرف را باید رعایت کنند.

 وی درباره مطالبات شرکت آبفا هم گفت:در حوزه آب بها حدود ۲۴.۶ میلیاردتومان مطالبه داریم که ۱۸.۳ میلیاردتومان آن آب‌بهای خانگی است. اما هیچ موقع منتظر وصل مطالبات نبودیم با تلاش و همت متخصصان شرکت آبفا امور شرکت را برای تامین خدمات مردم به صورت امانی انجام دادیم.

حسینی بیدار افزود: متوسط بهره‌مندی مردم از شبکه فاضلاب در کشور ۵۰ درصد و استان همدان ۷۴ درصد است یعنی استان همدان از کشور ۲۵ درصد حدودا بالاتر قرار دارد. دولت سرانه مصرف هر خانوار در ماه را از ۱۸ مترمکعب به ۱۵ مترمکعب کاهش داد تا به سرانه مصرف استاندارد خانوار در جهان  نزدیک شود.

 وی اظهار کرد: ۱۲ سال قبل در همدان ۱۸۵۰ لیتر آب برثانیه تولید می‌شد اکنون ۱۶۵۰ لیتر بر ثانیه تولید داریم در حالی‌که جمعیت افزایش دارد و سالی ۱۰هزار انشعاب جدید هم مشترک داریم اما مقدار تولید آب با همکاری مردم و نصب سامانه‌های جدید کاهنده در مراکز عمومی و خصوصی کمتر شده است. پس مردم هم دغدغه مصرف بهینه آب را دارند و به شرکت آبفای استان با تعامل خود کمک کردند که البته فرهنگ‌سازی  آن هم به غیر از شرکت مدیون تلاش رسانه‌ها بود که محقق شد.

 مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان درباره آخرین وضعیت ابلاغ فرایند ادغام شرکت‌های آبفا و آبفار و زمان اجرای آن در استان هم گفت: موضوع ادغام مطرح نیست، وزرات نیرو سعی در یکپارچه‌سازی خدمات این ۲ شرکت دارد تا بهینه‌سازی مصرف آب در کشور و استان همدان بیش از گذشته افزایش یابد که با تدوین و تنظیم ساختار جدید این یکپارچه‌سازی اجرا  خواهد شود.

 حسینی بیدار درباره مقدار محاسبه هدر رفت شبکه آب استان همدان و فرسودگی شبکه آن بدون اشاره به طول شبکه فرسوده آب در استان، افزود: شبکه آب هم به مانند هر وسیله دیگری عمر مفید دارد که در بازه زمانی مشخص باید اصلاح و یا جایگزین شود؛ در استان همدان ۲ نوع هدررفت ظاهری و واقعی وجود دارد که درصد آن هم به ترتیب  ۹.۲ و ۱۳.۶ است.

وی درباره آسیب‌دیدگی زیرساخت‌های شرکت آبفا به هنگام سیل امسال هم ادامه داد:  فروردین امسال در مدت ۲۴ ساعت در حدود ۱۴۰۰ میلیمتر بارندگی داشتیم درحالی که مقدار بارش ۶ ماه از سال در استان ۱۷۸ میلیمتر بوده است پس شدت بارش‌ها زیاد و در بازه‌زمانی کوتاهی بود که امکان آسیب را هم افزایش می‌داد. که د رحوزه شبکه فاضلاب هیچ خسارتی نداشتیم چون مدیریت بارش را اجرا کرده بودیم. مدیرعامل شرکت آبفای همدان گفت:  اکنون ۱۰۰درصد جمعیت شهری همدان و ۹۵ درصد مناطق توانمندسازی همدان از پوشش خدمات فاضلاب شرکت بهره‌منده شدند.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.