وزیر بهداشت یمن اعلام کرد، در پی ادامه حملات ائتلاف سعودی و محاصره، هر سال 20 هزار یمنی مبتلا به تومورهای سرطانی جان خود را از دست می‌دهند.

وزیر بهداشت یمن: سالانه 20 هزار بیمار سرطانی در نتیجه محاصره می‌میرند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن در دولت نجات ملی اعلام کرد، از سال ۲۰۱۵ و آغاز حملات ائتلاف سعودی سالانه ۴۰ هزار نفر در یمن به تومورهای سرطانی مبتلا می‌شوند.

 بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، المتوکل امروز (سه شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی گفت، هر سال ۲۰ هزار فرد مبتلا به تومورهای سرطانی به دلیل کمبود خدمات پزشکی و عدم معالجه در پی حملات ائتلاف و ادامه محاصره جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد، در هر روز ۲۵ تا ۳۵ مورد مبتلا به تومور در صنعا ثبت می‌شود و این یک فاجعه است؛ حملات به یمن در بالا بردن حجم مبتلایان به تومور نقش داشته و یکی از دلایل اصلی آن است. کشورهای متجاوز اجازه سفر بیماران سرطانی به خارج برای درمان را نمی‌دهند و از طرفی دیگر نمی‌گذارند تجهیزات پزشکی ویژه درمان سرطان وارد یمن شود.

المتوکل بار دیگر خواستار بازگشایی فرودگاه صنعا و نجات هزاران بیماران در آستانه مرگ شد.

عربستان سعودی و امارات که یمن را از فروردین سال ۱۳۹۴ در محاصره گرفته‌اند، اجازه فعالیت به فرودگاه بین‌المللی صنعا و دیگر فرودگاه‌های یمن را نمی‌دهند. به دلیل تعطیل شدن یا ویران شدن فرودگاه‌های یمن تاکنون هزاران یمنی بیمار که نیازمند درمان در خارج از یمن بودند، تاکنون جان باخته‌اند.

امروز مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» اعلام کرد، تعداد کشته‌شده‌های یمنی طی ۱۵۵۰ روز از تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور به ۴۱ هزار و ۱۵۷ تن رسیده است.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، در آمار صادر شده توسط این مرکز آمده، کشته‌شده‌ها شامل سه هزار و ۶۰۵ کودک، دو هزار و ۳۱۵ زن و ۱۰ هزار و ۲۳۴ مرد می‌شوند. مرکز عین‌الانسانیه افزود، مجروحان حاصل از حملات ائتلاف سعودی نیز به سه هزار و ۷۵۲ کودک، دو هزار و ۶۳۸ زن، ۱۸ هزار و ۹۶۴ مرد می‌رسد. 

هفته گذشته، «مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه هشدار داد که یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می‌برد.

وی  اعلام کرد، بیش از نیمی از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند و سازمان ملل به  4.2 میلیارد دلار برای مقابله با بحران انسانی در یمن نیازمند است (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.