وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: صادرات غیرنفتی در صورتی شامل معافیت مالیاتی می‌شود که ارز برگشت داده شود، بر همین اساس قالب صادرکنندگان می‌توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

 شروط وزیر اقتصاد برای معافیت مالیاتی صادرکنندگان غیرنفتی / ارز صادرات را به کشور بازگردانید

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، فرهاد دژپسند در حاشیه بازدید از منطقه اقتصادی سلفچگان در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه تولید برخی از واحدها در سه‌ماهه نخست سال جاری نسبت به روند سه‌ماهه سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است، اظهار داشت: حتی برخی واحدها بنا دارند که شیفت‌های کاریشان را به سه شیفت افزایش دهند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان دلایل مهم بودن رشد صورت گرفته گفت: این رشد نشان می‌دهد که تولیدات این واحدها می‌تواند در کشور و در بخش صادرات از تقاضای کافی برخوردار باشد.

وی یکی از بحث‌های مطرح‌شده بخش صادرات را مسئله برگرداندن ارز توسط صادرکنندگان استان قم عنوان و تصریح کرد: به نظر من این مشکلاتی که از سوی صادرکنندگان مطرح شد اصلاً مشکلات قابل‌توجهی نبوده و با توجه به تصمیمات اتخاذشده در زمینه ارزی، صادرکنندگان منطقه ویژه سلفچگان می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای به افزایش صادرات اقدام کنند و این مشکلات قابل‌حل است.

دژپسند بیان کرد: به نظر می‌رسد به‌رغم اینکه منطقه ویژه سلفچگان ازنظر درصد بهره‌برداری از ظرفیت تولید با مشکلات مختصری مواجه است که با همکاری و کمک خوب منطقه، مدیریت استان و مجموعه اقتصاد و دارایی و مالیات می‌توانند فاز سه منطقه ویژه را در آینده نه‌چندان دور شروع کنند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به تصمیمات گرفته‌شده از سوی کمیته 5 نفره درزمینه مالیات نیز گفت: بر اساس قانون بودجه سال 98، صادرات غیرنفتی در صورتی شامل معافیت مالیاتی می‌شود که ارز برگشت داده شود، بر همین اساس غالب صادرکنندگان می‌توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه میزان صادرات سه‌ماهه نخست امسال نسبت به سه‌ماهه سال گذشته ازنظر وزنی جهش و ازنظر ارزشی نیز رشد داشته است، خاطرنشان کرد: در مجموع میزان صادرات کشور در این مدت بسیار خوب بوده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی در پایان با اشاره به اعضای کمیته 5 نفره تصمیمات ارزی نیز گفت: این کمیته متشکل از سه وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر نفت و وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌علاوه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و رئیس‌کل بانک مرکزی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.