معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:۵۰ اثر تاریخی که در معرض ریزش و نابودی قرار دارند در نوبت مرمت اضطراری قرار گرفته اند.

مرمت ۵۰ اثر تاریخی در نوبت اضطراری است

به گزارش قدس آنلاین، مرجان اکبری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۵۰ اثر تاریخی در استان خراسان رضوی در معرض ریزش و نابودی قرار دارند و به شدت به مرمت فوری نیازمند است و در نوبت مرمت اضطراری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶، ۱۵۰ اثر تاریخی ثبت شده خراسان رضوی در فهرست آثار ملی این استان نیازمند عملیات مرمت اضطراری بود.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: طی دو سال گذشته حدود ۱۰۰ اثر تاریخی با تخصیص اعتبارات مورد نیاز مرمت، بازسازی و مقاوم سازی شد.

اکبری افزود: متأسفانه اعتبارات مرمتی استانی بسیار کم و ناهمخوان با نیازها و ضرورت‌های خراسان رضوی است در حالی که استان فارس از نظر تعداد آثار ثبت شده در فهرست ملی رقمی مشابه خراسان رضوی دارد حال ولی اعتبارات مرمتی فارس حدود ۱۰ برابر خراسان رضوی است.
وی تصریح کرد: متأسفانه در زمینه اختصاص اعتبارات مرمتی توجه لازم در خراسان رضوی صورت نگرفته است و در این رابطه نیازمند توجه ویژه در این استان هستیم.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.