مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:۱۳۰ فرصت اشتغالزایی و سرمایه گذاری در استان شناسایی شد که می‌تواند، نزدیک به ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد کند.

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری خراسان رضوی در دیدار با فرماندار خلیل‌آباد گفت: در راستای سخنان رهبری در سال رونق تولید و در جهت طرح مثلث اقتصادی استاندار خراسان رضوی، در یک اقدام میدانی توسط کارشناسان این اداره کل، ۱۳۰ فرصت اشتغالزایی و سرمایه گذاری در استان شناسایی شد که می‌تواند، نزدیک به ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد کند.

وی ادامه داد : طرح‌های شناسایی شده در بحث بوم‌گردی، صنایع‌دستی و گردشگری است و رویکرد ما در اجرای این طرح‌ها جلوگیری از مهاجرت مردم از روستا به شهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی  با اشاره به اینکه از محل این سرمایه‌گذاری‌ها، اشتغال ۱۹ هزار و ۴۸۰ نفر در نظر گرفته شده است، گفت : سرمایه‌گذاران برای اجرای این طرح‌ها که توجیه اقتصادی آن لحاظ شده و تمام تحلیل‌های طرح‌ها انجام شده است، هیچ نیازی به‌مطالعه ندارند و توسط این اداره تمام زوایای آن دیده شده است.

مکرمی‌فر با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها هیچ ضرری را متوجه سرمایه‌گذار نمی‌کند، افزود: در این طرح‌ها نکات لازم اقتصادی دیده شده است و حتما برای سرمایه‌گذار درآمدزا است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای ۲۰ شهرستان این طرح‌ها دیده شده و زیرساخت‌های گردشگری از جمله آب، گاز، تلفن و برق فراهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی از سفر ۳۱ میلیون گردشگر داخلی و ۳ میلیون گردشگر خارجی در طول سال به استان خبر داد و گفت : تپه کندر دارای یک قدمت طولانی است و مراحل ثبت آن در دست انجام است و حریم آن نیز حفظ می‌شود.

مکرمی‌فر  از ۷۶۸ اشتغال دائم در خراسان رضوی خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان اعتبار جذب شد که در اختیار کارگاه‌های کوچک و بوم‌گردی‌ها قرار گرفت.

وی با اشاره به شناخت جاذبه‌های گردشگری استان ادامه داد : در حال حاضر ۱۵۸ مکان بوم‌گردی در استان در دست ساخت است که از این تعداد ۵۵ مورد به بهره‌برداری رسیده و مابقی به مرور در حال راه‌اندازی و تجهیز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: موزه باستان‌شناسی این شهر طراحی و اشیاء آن تأمین شده است و مشاور موزه نیز در شهرستان حضور دارد، کار راه‌اندازی آن نیز سرعت بیشتری می‌گیرد و امیدواریم در هفته دولت یا دهه فجر افتتاح شود.

مکرمی‌فر  با بیان اینکه ۲ اقامتگاه بومگردی در خلیل آباد در حال افتتاح و یکی در حال اجرا است، افزود :  کتابچه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و راهنمای سفر برای هر شهرستان پیش‌بینی و کارهای پژوهشی، عکاسی‌ها و خرید عکس آن نیز تهیه شده است و با مشارکت بخش خصوص چاپ و در اختیار گردشگران نیز قرار می‌گیرد.

ابراهیم قاسم‌پور  فرماندار بردسکن نیز در این دیدار با توجه بیشتر به صنعت گردشگری و توسعه صنایع‌دستی تاکید کرد و گفت: گردشگری محصولات در این شهرستان یک فرصت است، زیرا تولید ۱۸۰ هزار تن انگور از سطح ۶ هزار هکتار باغات انگور می‌تواند یک ظرفیت بزرگ باشد.

وی تصریح کرد : رسیدگی فوری به وضعیت تپه تاریخی در کندر، تجهیز بوم‌گردی‌ها و دیگر اماکن گردشگری در خلیل‌آباد را امری ضروری است
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.