رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مجموعه بانک دی برای واگذاری کوهستان پارک ۳۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده است که با قیمت های کارشناسی تفاوت زیادی دارد.

پیشنهاد ۳۰۰ میلیاردی بانک دی برای واگذاری کوهستان پارک

محمد هادی مهدی نیا در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: پیگیری موضوع کوهستان پارک از ابتدای فعالیت این دوره شورای اسلامی شهر مشهد مورد توجه قرار گرفت و تقی زاده خامسی، شهردار قبلی شهر مشهد دغدغه جدی برای احیای مجموعه کوهستان پارک داشت و آن را دنبال می کرد.

وی تصریح کرد: سرانه پارک و فضای سبز در شهر مشهد بسیار پایین است و احیای مجدد کوهستان پارک نقش تاثیرگذاری در ارتقائ این سرانه دارد. از طرفی این مجموعه در تملک مجموعه بانک دی است و حتی در مقطعی این مجموعه تقاضای تغییر کاربری کوهستان پارک را نیز مطرح کرد که شهرداری به شدت با آن مخالفت کرد، زیرا اگر تغییر کاربری در این مجموعه رخ دهد فرصت شهری آن از بین برود. حتی بانک دی این موضوع را در کمیسیون ماده ۵نیز مطرح کرد و در انجا نیز دستگاه های مختلف با تغییر کاربری آن مخالفت کردند.      

مهدی نیا افزود: در مقطعی هم شهرداری مشهد آمادگی خود را جهت تهاتر با مجموعه بانک دی اعلام کرد اما به خاطر اینکه این مجموعه رقم بالایی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان را در آن زمان ارائه کرد مذاکرات به نتیجه ای نرسید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: مجموعه بانک دی در نظر داشته باشند که کوهستان پارک یک فضای هویت ساز ، نوستالرژی و یاد آور خاطرات برای مردم شهر مشهد  است ، از این رو  نباید صرفا به آن یک نگرش مادی داشته باشند.

مهدی نیا تصریح کرد: شهرداری مشهد در دوره فعلی نیز برای حفظ و احیای مجموعه کوهستان پارک با هر مدلی که در راستای آن حقوق شهر، شهرداری و مالک این مجموعه رعایت شود از جمله مشارکت و سرمایه گذاری مشترک را حتی در صورتی که بخش خصوصی نیز وارد شود را دارد.

وی با بیان اینکه اگرچه وسایل این مجموعه مستهلک شده و فاقد استاندارد هستند، افزود: در هر صورت با هرگونه تغییر کاربری و از بین رفتن این فضای تفریحی که در موقعیت مکانی خوب ومنحصر به فرد که در ارتفاع و البته  در نزدیکی پارک وکیل آباد و حلقه واسط پارک خورشید نیز قرار گرفته است  و جزو پتانسیل و ظرفیت های شهر مشهد و یکی از بهترین نقاط گردشگری این شهر محسوب شود  مخالف هستیم، زیرا اعتقاد داریم نگاه منفعت مادی و اقتصادی درباره این مجموعه باید به منفعت عمومی تغییر پیدا کند.       

مهدی نیا در پاسخ به این سوال که عزم جدی جهت احیای این مجموعه در بین مدیران شهرستان مشهد وجود ندارد، بیان داشت: در مجموعه هایی که در اختیار شهرداری مشهد قرار دارند نظیرپارک وکیل آباد که فاز ۱۱ و ۱۲ ان در حال اجرا است و  پارک خورشید که با بخش خصوصی سرمایه گذار کرده ایم و قرار دادی به مبلغ ۲۱۲میلیارد تومان برای رشد گردشگری طبیعت و ساخت امکانات جدید در این پارک به امضاء دو طرف رسیده است، فعالیت های مختلف در حال انجام است  اما در موضوع کوهستان پارک مساله این است که مالکیت ان در اختیار شهرداری قرار ندارد. از طرفی مدیریت شهری درصرف هزینه ها باید صلاح شهروندان و شهر را نیز مد نظر داشته باشد زیرا گاهی اوقات قیمت های اعلامی از سوی مجموعه های تحت مالکیت بخش خصوصی با قیمت های کارشناسی تفاوت های زیادی وجود دارد و یا با همین هزینه می توان پروژه های دیگری که مشکلات شهر را برطرف می کند انجام داد به طوری که مثلا هزینه پروژه ادامه تقاطع همسطح بلوار امام علی(ع) نیز بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: پیشنهاد ما درباره این مجموعه و موارد مشابه مشارکت در اجرای پروژه است تا علاوه بر اینکه از منابع شهری مبلغی هزینه نشود بلکه منافع عمومی و تفریحی شهر نیز حفظ شود.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.