تولیت آستان قدس رضوی گفت: تلاش داریم در حاشیه شهر مشهد خدمات حوزه سلامت را توسعه و امکانات پزشکی فراهم و مراکز درمانی و دارالشفا احداث کنیم.

تلاش آستان قدس رضوی برای محرومیت‌زدایی پزشکی در حاشیه شهر مشهد

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در آیین گرامیداشت روز پزشک که در سالن همایش‌های بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شد، با اشاره به نگاه و رویکردهای انسانی و عاطفی اسلام به بشریت، اظهار کرد: در مسائل انسانی، عاطفی، همدردی با مردم و تلاش برای رفع مشکلات جامعه، باید امیرالمؤمنین علی(ع) را الگو قرار دهیم. آن حضرت دلاوری و شجاعت‌های تأثیرگذاری در تاریخ اسلام داشتند؛ اما در خصوص هیچ کدام آیه قرآن نازل نشد، اما هنگامی که حضرت انگشتر خود در نماز یا سه روز افطارشان را به نیازمندان اهدا کردند، آیه نازل شد و این موضوع حاکی از اهمیت اسلام به نوع دوستی دارد.
تولیت آستان قدس رضوی سلامت جسم را زیربنای بسیاری از توفیقات و موفقیت‌های مادی و معنوی انسان معرفی و نقش پزشکان در حفظ آن، بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد.
وی افزود: جامعه‌ای که از پزشک و طبیبان خوب و حاذق برخوردار نیست رو به اضمحلال و نابودی خواهد رفت؛ به اذن الهی سلامت جامعه در دست پزشکان و طبیبان است و از این رو شغل پزشکی حرفه‌ای مقدس به شمار می‌رود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: بر اساس آموزه‌های اسلامی کسی که یک نفر را از مرگ نجات دهد، گویی جمعیتی را از مرگ نجات داده است، شغل پزشکی به اندازه‌ای ارزشمند و مقدس است که امیرالمؤمنین علی(ع) پیامبر گرامی اسلام را با عنوان «طبیب ادوار بطبه» معرفی میکند.
وی با تأکید بر اینکه باید بگونه‌ای رفتار کرد که بیمار جز رنج بیماری درد دیگری نداشته باشد، ابراز کرد: باید تلاش کنیم به میزان توان و امکانات شرایطی فراهم آوریم که بیماران جز رنج بیماری با دردهای دیگری مثل مشکلات تهیه دارو، هزینه‌های درمان و... دست به گریبان نباشند.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به انتساب بیمارستان رضوی به آستان مقدس حضرت رضا(ع) گفت: این بیمارستان پسوند رضوی و به بارگاه مقدس حضرت رضا(ع) انتساب دارد، به جهت نام رضوی و انتسابی که به بارگاه مطهر امام رضا(ع) دارد، باید یکسری استانداردهای رضوی در آن رعایت شود.
وی افزود: استانداردهای رضوی یعنی اینکه باید بهترین، متخصص‌ترین و دلسوزترین پزشکان با بهترین امکانات، تکنولوژی‌ها و ابزار پزشکی در این بیمارستان وجود داشته باشند و رفتار کادر پزشکی این مرکز درمانی جلوه انسانیت، عاطفه و رعایت کامل احترام و کرامت انسانی باشد.
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم توجه به محرومان به عنوان یکی از آموزه‌های سیره رضوی تأکید و تصریح کرد: ما نمی‌توانیم نسبت به محرومان بی‌تفاوت باشیم، در همین راستا تلاش داریم از محل درآمدهای بیمارستان رضوی برای توسعه مراکز درمانی در حاشیه شهر مشهد استفاده کنیم و در آن مناطق درمانگاه و دارالشفاء با امکانات لازم پزشکی احداث کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.