خراسان جنوبی _حجه الاسلام معلمی امام‌ جمعه بشرویه گفت :یکی از نعمت هایی که خداوند آن را تنها به انسان هدیه داده تفکر و اندیشیدن است تا بتواند مشکلات خود را بررسی؛تحلیل و حل نماید

تفکر و اندیشه هدیه ای الهی برای انسانهاست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ؛حجه الاسلام سید محمد معلمی امام‌ جمعه بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور مردم مومن و ولایی ودر محل مصلی نماز مسجد جامع میدان برگزار شد ؛در ادامه موضوعات حکمت های نهج البلاغه به ویژگی های انسان اشاره کرد و گفت :یکی از ویژگی های منحصر بفردی که خداوند فقط مخصوص انسانها در وجود آنان به ودیعه گذاشته مسئله تفکر و اندیشیدن است.

وی گفت:ویژگی تفکر و اندیشه مخصوص انسان است و سایر حیوانات در عین اینکه ممکن است به لحاظ قدرت جسمی و یا زیبایی ظاهری از انسان بالاتر باشند ولیکن قدرت تفکر و اندیشیدن را ندارند.

امام جمعه بشرویه یاد آور شد:فکر و اندیشه انسان همچون آینه ای صاف و شفاف است و اگر بر اثر غفلت ها و پیروی از هواهای نفسانی غبار آلوده و تیره شود شفافیت خود را از دست داده و انسان دچار گمراهی می شود.

وی گفت:در حادثه عاشورا انسانهایی همچون شمر و عمر عاص و عمر سعد و...چون فکر و اندیشه آنان دچار خطا شد و از هوای نفس پیروی کردند گمراه شدند؛اما حربن یزید ریاحی که از فکر و اندیشه سالم برخوردار بود راه حسین(ع) را انتخاب کرد و تا آخر سرافراز و مفتخر به درجه شهادت در راه مکتب وحی گردید.

حجه السلام معلمی اظهار داشت: با توجه به آموزه های دینی و سفارش آقا امیر المومنین (ع) یک ساعت تفکر برتر و والاتر از هفتاد سال عبادت است؛بنا براین لازم است در همه کارهای نیک و خیر و مسائل ازدواج و شغل و تحصیلات و...ابتدا فکر کنیم و سپس تصمیم سازی داشته باشیم تا در آینده دچار مشکل نشویم؛چرا که تفکر و اندیشیدن درست نشانه شخصیت انسان است.

خطیب جمعه این هفته در خطبه دوم نماز ضمن دعوت نماز گزاران به رعایت تقوای الهی ؛از مردم مومن و عاشقان مکتب حسینی در برپایی مراسمات مذهبی تشکر کرد و گفت :شما مردم و پیروان مکتب عاشورا با شناخت بسیار بالا و وقت شناسی در دهه اول محرم بسیار خوب و عالی درخشیدید و شکل عزاداری و مداحی ها دلنشین و نمونه بود و لازم است بااستفاده از ظرفیت های بسیار عظیم هیئات و اماکن مذهبی سعی شود از سخنرانان و روحانیون برجسته و در خط انقلاب و رهبری بیشتر استفاده شود.

حجه الاسلام‌معلمی از حضور جوانان با شعور در مراسمات عزاداری هم قدردانی کرد و گفت : جوانان عزیزی که با اندیشه و تفکر حسینی در هیئات مذهبی حضوری فعال دارند باید مورد حمایت و کمک سایر نهادهای فرهنگی و مذهبی قرار گیرند.

امام جمعه بشرویه اشاره ای هم به مسائل و مشکلات شهرستان بشرویه داشت و گفت: در هفته ای که گذشت سفر معاون وزیر راه و شهرسازی را به شهرستان داشتیم که در مورد بافت فرسوده و قدیمی شهر بشرویه هم به لحاظ اماکن اداری و مسکونی مسائلی مطرح شد و قرار شد تا توسط شورایی در تهران برای طرح باز آفرینی و بازسازی بافت فرسوده و تامین اعتبار برای تملک آن تصمیم گیری شود.

وی گفت : نهاد امامت جمعه به همراه فرمانداری مصمم هستند تا با همدلی و همگرایی هرچه بیشتر مشکلات منطقه بویژه بیمارستان و جاده های ارتباطی را پیگیری کنند که امیدواریم پیگیریهای انجام شده هرچه زودتر به نتیجه برسد.

امام جمعه بشرویه شفافیت آراء نمایندگان را مطالعه بحق مردمی دانست و گفت: در نظام اسلامی بجز مسائل امنیتی نباید چیزی بین مردم و مسئولین و یا نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی محرمانه بماند و انتظار داریم نمایندگان‌محترم از این خواسته رهبری و مردم ناراحت شوند و نگزارند دشمنان از این مسائل سوء استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.