توسط مشاور امور ایثارگران آستان قدس رضوی برنامه‌های مذهبی و فرهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این نهاد تشریح شد.

«ما پیروزیم» شعار محوری بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آستان قدس رضوی

محمدحسین مروج کاشانی/

 توسط مشاور امور ایثارگران آستان قدس رضوی برنامه‌های مذهبی و فرهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این نهاد تشریح شد.

محمدعلی اربابی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس اظهار داشت: دفاع مقدس تاریخ گهربار هشت سال ایثار و جانفشانی دلاورمردانی است که در سایه رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و وحدت و همدلی مردم و نیروهای مسلح، اراده خود را بر دشمنان تحمیل و عزت، فخر، شکوه و سربلندی را برای مردم قدرشناس ایران اسلامی به ارمغان آورد.

وی افزود: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا در زمینه نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس بیش از پیش بکوشیم و آن‌ها را به نحو شایسته به نمایش گذاریم.

«ما پیروزیم» شعار محوری امسال

مشاور امور ایثارگران آستان قدس رضوی درباره برنامه‌های تدارک دیده شده برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: «ما پیروزیم» شعار محوری امسال در ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت این هفته در آستان قدس رضوی است و حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی، ولایت‌مداری، مقاومت، ایمان، ایثار، جهاد، شهادت، بصیرت و خودباوری دینی و ملی و... از مهم‌ترین اهداف برگزاری برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول در بیان سیاست‌های اجرایی این برنامه‌ها بیان داشت: توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب به موضوع رونق تولید و اهمیت به وحدت، همبستگی ملی و ترویج و تقویت روحیه جهادی و انقلابی به منظور مقابله با ترفندهای دشمن در بخش‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی و... از مهم‌ترین سیاست‌های اجرایی برنامه‌های تدارک دیده شده است.

محمدعلی اربابی با بیان راهبرد اصلی در برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آستان قدس رضوی عنوان کرد: تبیین نقش ولی‌فقیه در احیای هویت دینی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از دستاوردهای آن به خصوص در دوران دفاع مقدس و حصول پیروزی‌های عظیم از مهم‌ترین راهبردهای مورد نظر در این برنامه‌هاست.

وی تأکید کرد: تبیین وحدت بین نیروهای مسلح و بسیج مردمی، همبستگی اقوام، ادیان و مذاهب به عنوان حیات معنوی کشور، تبیین نقش بصیرت و مقاومت با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی در ثبات روزافزون جمهوری اسلامی ایران و توجه داشتن به درس‌ها و عبرت‌های هشت سال دفاع مقدس در مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل و... از دیگر راهبردهای مورد نظر در اجرای این برنامه‌هاست.

از غبارروبی مزار شهدا تا روایتگری راویان

مشاور امور ایثارگران آستان قدس رضوی در بیان برخی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آستان قدس رضوی اظهار داشت: حضور تعدادی از اعضای منتخب(برادران) از گردان بیت‌المقدس آستان قدس رضوی در مراسم رژه یگان‌های نیروهای مسلح در روز 31شهریورماه در مشهد که با حضور گردان‌های نمونه از یگان‌های مختلف بسیج،  سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی انجام می‌شود، حضور به عنوان خادم‌الشهدا برای عطرافشانی و غبارروبی  قبور و مزار مطهر شهدای مدفون در بهشت‌های ثامن الائمه(ع) حرم مطهر امام رضا(ع) در روز پنجشنبه چهارم مهرماه، برپایی نمایشگاه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی واقع در چهارراه شهدا مشهد در مساحتی حدود 800 مترمربع و مشتمل بر غرفه‌هایی برای یادمان برخی از عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس به صورت نمادین با روایتگری راویان دوران جنگ و...، بزرگداشت حماسه شکست حصر آبادان و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان فکوری، نامجو، کلاهدوز، فلاحی و جهان‌آرا در روز یکشنبه هفتم مهرماه، اکران فیلم‌هایی مانند: تنگه ابوقریب، ایستاده در غبار، چ (شهید چمران)، گذرگاه، نیم‌روز، از کرخه تا راین، آژانس شیشه‌ای، اخراجی‌ها و انیمیشن‌های دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان و... با موضوع دفاع مقدس در نمایشخانه شهید آوینی حرم مطهر رضوی واقع در باب الهادی(ع) برخی از برنامه‌های تدارک دیده شده در بزرگداشت این هفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.