تیم روبوکاپ دانشگاه آزاد قزوین مجموعه مدال‌های خود از مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۱۹ سیدنی را تقدیم بارگاه منور رضوی کرد.

هدیه ای علمی به آستان عالم آل محمد (ع)

محمدحسین مروج کاشانی/

تیم روبوکاپ دانشگاه آزاد قزوین مجموعه مدال‌های خود از مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۱۹ سیدنی را تقدیم بارگاه منور رضوی کرد.

در این دیدار که تولیت آستان قدس رضوی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و جمعی از مسئولان آستان قدس رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند، جوایز، لوح‌ها و گواهی‌نامه‌های بین‌المللی کسب شده از سوی این دانشجویان در مسابقات جهانی روبوکاپ سال ۲۰۱۹ سیدنی تقدیم بارگاه مطهر امام رضا(ع) شد و به رسم یادبود هدایای متبرکی به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای این تیم دانشجویی از سوی تولیت آستان قدس رضوی اهدا شد. این تیم دانشجویی ۴۳ نفره در مسابقات جهانی روبوکاپ سال ۲۰۱۹ سیدنی استرالیا توانست به عناوین و جوایزی همچون سه کاپ مقام اولی در سه لیگ اول، یک کاپ مقام سومی در لیگ سوم، مقام اول در ۴ رقابت فنی و... دست پیدا کند.

مسابقات جهانی روبوکاپ دنیا، بزرگ‌ترین رویداد روباتیک و قوی‌ترین مسابقه هوش مصنوعی در جهان است و این تیم دانشجویی هدایا و جوایز مزبور را توانست در زمینه روبات انسان‌نما در سایز نوجوان، شبیه‌ساز امداد و نجات، روبات‌های فوتبالیست و... کسب کند. در این دوره از مسابقات جهانی، ۴۰۰ تیم از کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه، هلند، آلمان، ژاپن و... حضور داشتند.

جوانان ایران اسلامی در علم و فناوری پیشگام هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این دیدار با اشاره به حضور موفقیت‌آمیز جوانان عزیز ایران در مسابقات و عرصه‌های مختلف علمی در جهان گفت: حضور موفقیت‌آمیز این دانشجویان در مسابقات جهانی روبوکاپ یک پیام دارد و آن این است که جوانان این مرز و بوم پیشگام در علم و فناوری بوده و این موضوع از سوی بالاترین مقام این کشور یعنی رهبر معظم انقلاب و دیگر بزرگان این کشور همراه مورد توجه قرار دارد.

دکتر طهرانچی ادامه داد: این تحول عظیم در بین جوانان و عرصه علم و دانشگاه کشور به خاطر امام راحل و رهبر معظم انقلاب ایجاد شد و سابقه درخشان کنونی کشور در زمینه علم و دانش با پیش از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.

وی تأکید کرد: در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه‌های ایران فقط در ترجمه علم فعال بودند و تأسیس آن‌ها به خاطر سیاست‌های مستشاران خارجی فقط روایتگر پیشرفت علمی غرب بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: مطابق آرمان‌های امام راحل بنیانی در این کشور نهادینه شد که به عزت و استقلال کشور اهمیت داد و هم اکنون هم رهبر معظم انقلاب به شایستگی ادامه‌دهنده راه امام راحل هستند.

دکتر طهرانچی گفت: دشمنان اسلام و دشمنان ملت ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هر چه توانستند انواع تحریم‌ها و مشکلات را به وجود آوردند اما این کشور باز هم در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه‌های علمی و فناوری به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرد.

دکتر طهرانچی عنوان کرد: عرصه روباتیک صحنه آموزش و فناوری و عرضه محصولات است و موفقیت این دانشجویان در مسابقات بین‌المللی و در مقابل کشورهای پیشرو با همه امکاناتی که دارند، افتخار بزرگی است که توسط این نسل جوان بدست آمد.

این موفقیت‌ها مقدمه پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب است

معاون علمی آستان قدس رضوی در این دیدار با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت علم و دانش گفت: نهضت علمی که در چند سال اخیر به فرموده رهبر معظم انقلاب شروع شده موجب شد که کشور ما در منطقه و جهان اسلام از وضعیت مطلوب و پیشرو برخوردار باشد و در سطح جهانی نیز به رتبه ۱۶ دنیا دست یابد.

دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری ادامه داد: در عرصه‌های مختلف علمی از جمله روباتیک و هوش مصنوعی توانمندی‌های زیادی را کسب و عرضه کنیم و همه این موفقیت‌ها مقدمه پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب است که رهبر معظم انقلاب در موضوعات و فصل‌های مختلف به آن پرداخته‌اند.

دکتر مهدی‌نژاد با اشاره به سخنان تولیت آستان قدس رضوی در کنگره جهانی قلب بیمارستان رضوی، تصریح کرد: این نهاد مقدس با تکیه بر ظرفیت‌های عظیم علمی کشور، جهان اسلام و نیز استفاده بهینه از امکانات و تشکیلات موجود و نیز ایجاد ساختارهای جدید در دستیابی به توسعه و پیشرفت علم، شتاب مضاعفی خواهد داشت.

معاون علمی آستان قدس رضوی، علم و فناوری روباتیک را به عنوان یک ابزار که هم محصول دارد و هم زیرساخت دیگر حوزه‌های علمی است، به دانشجویان حاضر در این جلسه گفت: موفقیت شما و دانسته‌ها و داشته‌های شما به عنوان یک علم نافع و مرجع‌ساز مطرح بوده و می‌تواند با تلاش، کوشش و همت شما کشور در این زمینه به مرجعیت علمی برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.