رئیس‌جمهور آمریکا از موافقت عربستان سعودی با پرداخت هزینه‌های اعزام نظامیان و تجهیزات آمریکایی به این کشور خبر داد.

موافقت عربستان با پرداخت هزینه‌های نظامی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که سعودی ها پذیرفته اند هزینه اعزام نظامیان بیشتر و تجهیزات آمریکایی به این کشور را بپردازند.

خبرگزاری رویترز به نقل از ترامپ گزارش داد که عربستان همچنین موافقت کرده هزینه هر کاری که واشنگتن برای کمک به سعودی ها انجام می دهد، پرداخت کند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی بیشتر به عربستان سعودی خبر داد.

در بیانیه پنتاگون آمده است: ما قرار است ۳ هزار نیروی نظامی جدید به همراه دو سامانه دفاع موشکی تاد و پاتریوت به خاک عربستان سعودی اعزام کنیم. همچنین در زمینه هوایی، دو اسکادران جدید از جنگنده‌های پیشرفته در عربستان استقرار خواهند یافت.

برای نخستین بار بعد از خروج نیروهای آمریکایی از عربستان در سال ۲۰۰۳ میلادی، آمریکا در اواخر ماه سپتامبر از اعزام ۲۰۰ نظامی به عربستان خبر داد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، صبح جمعه از اعزام نیروهای جدید آمریکایی به کشورش باخبر شد. آنطور که در بیانیه پنتاگون آمده است هدف از این کار بهبود وضع دفاعی عربستان است. سپر ضد موشکی تاد نیز در میان تجهیزات ارسالی به عربستان دیده می‌شود.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که یک نفتکش ایرانی روز جمعه هدف دو فروند موشک در دریای سرخ در ۱۰۰ کیلومتری یکی از بنادر عربستان قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.