وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تأیید کرد یک پایگاه نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه از سوی مواضع نیروهای ارتش ترکیه زیر آتش توپخانه قرار گرفت، ولی این حملات تلفاتی جانی بر جای نگذاشته است.

 حمله توپخانه‌ای ترکیه به نیروهای آمریکایی در سوریه/ پنتاگون تهدید کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «بروک دیولت» سخنگوی پنتاگون، بامداد امروز- شنبه- اعلام کرد که نیروهای آمریکایی تحت آتش توپخانه‌ای از سوی مواضع نیروهای ترکیه در نزدیکی شهر کوبانی( عین العرب) واقع در مرزهای شمالی سوریه قرار گرفتند.

این سخنگو تصریح کرد، حمله مذکور راس ساعت 9 شب انجام شد و توپخانه ترکیه تا محدوده 100 متری منطقه امن حضور نیروهای آمریکایی را هدف قرار داد و نیروهای ترکیه از حضور نیروهای آمریکایی در این منطقه باخبر بودند.

وی هشدار داد، ایالات متحده آماده است به هرگونه تجاوزی با «اقدام دفاعی فوری» پاسخ دهد.

سخنگوی پنتاگون در ادامه خاطرنشان کرد که این حمله تلفاتی در میان نظامیان آمریکایی نداشته است و «نیروهای آمریکایی از کوبانی» عقب‌نشینی نکرده‌اند.

این مقام نظامی آمریکایی گفت: «ایالات متحده موضع خود مبنی بر مخالفت با اقدام نظامی ترکیه در سوریه، به‌ویژه عملیات ترکیه خارج از منطقه سازو کار امنیتی و در مناطقی، که تُرک‌ها می‌دانند نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند، را حفظ می‌کند.»

وی افزود: «ایالات متحده می‌خواهد ترکیه از اقداماتی، که به اقدام دفاعی فوری می‌انجامد، اجتناب کند.»

در حالی‌که، وزارت دفاع ترکیه طی بیانیه‌ای، گزارش‌ها در خصوص حمله به یک مقر نیروهای آمریکایی را رد کرد و مدعی شد که ارتش ترکیه به هنگام پاسخ دادن به آتشباری شبه‌نظامیان کُرد، که در نزدیکی یک پایگاه آمریکایی حضور داشتند، تمامی اقدامات ضروری و لازم را انجام دادند که به نیروهای آمریکایی آسیبی وارد نشود.

وزارت دفاع ترکیه افزود، نیروهای ارتش ترکیه به آتشباری نیروهای شبه‌نظامی کُرد از نزدیکی شهرک «سورک» در حومه کوبانی در خاک سوریه پاسخ دادند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.