ادامه آتش سوزی های گسترده در شرق استرالیا موجب شد تا امروز دوشنبه در این منطاق وضعیت اضطراری اعلام شود.

اعلام وضعیت اضطراری در شرق استرالیا/ هشدار درباره وقوع فاجعه

به نقل از رویترز، مقامات ایالتی ضمن اعلام وضعیت اضطراری از ساکنان مناطق شرق استرالیا خواسته اند تا پیش از وقوع وضعیت فاجعه بار هر چه سریعتر این مناطق را تخلیه کنند.

آتش سوزی در ایالت های نیوساوت ولز و کوئینزلند استرالیا از چند روز قبل آغاز شده و تا کنون بیش از ۱۵۰ منزل مسکونی را تخریب کرده است.  

برخی از نقاط استرالیا در سال جاری میبلادی گرمترین و خشکترین دوران خود را پشت سرگذاشته اند و همین امر خطر آتش سوزی در این کشور را افزایش داده است.  

در حال حاضر در ۱۶ نقطه از این ایالت ها آتش‌سوزی در سطح اضطراری همچنان ادامه دارد و آتش‌سوزی در ۵۰ نقطه دیگر نیز از کنترل خارج شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی ایالت نیوساوت ولز شرایط کنونی را بی‌سابقه توصیف کرده است. سازمان هواشناسی استرالیا پیش‌بینی کرده است که ساکنان برخی از مناطق ایالت نیوساوت ولز از جمله سیدنی فردا سه‌شنبه دمای هوای ۳۷ درجه سانتیگرادی با رطوبت هوای ۱۰ درصد و بادهایی با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت را تجربه خواهند کرد و همین امر باعث افزایش خطر آتش‌سوزی خواهد شد.

بر این اساس، مناطق هورنزبی و هاوکسبری در شمال، پنریت در غرب و کمدن و ساوترلند در جنوب سیدنی با خطر آتش‌سوزی روبرو هستند حال آنکه اداره آتش‌نشانی ایالت نیو ساوت ولز عنوان کرده است که با توجه به بادهای شدید هیچ منطقه‌ای در سیدنی از خطر آتش‌سوزی در امان نیست و این آتش‌سوزی حتی ممکن است به ساحل منلی و مرکز شهر سیدنی نیز سرایت کند.

بن شفرد، رئیس اداره خدمات آتش‌نشانی ایالت نیو ساوت ولز تاکید کرد: ما می‌خواهیم این موضوع را روشن کنیم که هر نقطه‌ای در سیدنی و اطراف آن ممکن است تحت تاثیر آتش‌سوزی قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.