مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، محورهای اصلی مذاکرات امروز وزیران خارجه عضو اتحادیه اروپا را تشریح کرد.

موگرینی:تمامی تحولات خاورمیانه از جمله ایران و برجام را بررسی می‌کنیم

قدس آنلاین؛ «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در بروکسل در جمع خبرنگاران و پیش از آغاز نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه سخن می گفت، در خصوص محورهای مورد بحث در این نشست گفت: در نشست وزیران خارجه که امروز برگزار می شود در خصوص وضعیت موجود در عراق و نگرانی های خود در این رابطه صحبت می کنیم، عراق محوز اصلی مذاکرات امروز نیست اما ما نگرانی جدی خود را در خصوص تحولات این کشور اعلام می کنیم. 

به گفته موگرینی، تحولات افغانستان بویژه موضوع انتخابات ریاست جمهوری این کشور و همچنین تحولات بولیوی از دیگر محورهای مورد بحث در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود. 

موگرینی همچنین اعلام کرد که در نشست امروز ، در خصوص وضعیت امنیتی منطقه خلیج فارس و نحوه حضور و برخورد اتحادیه اروپا با تحولات این منطقه بحث جدی انجام می شود. 

موگرینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در این نشست در خصوص برجام و ایران نیز رایزنی خواهد شد گفت: همانطور که اشاره شد در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا تمامی مباحث موجود در خاورمیانه از جمله برجام و ایران با توجه به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بحث و رایزنی قرار می گیرند. 

به گفته موگرینی فردا سه شنبه نیز بروکسل میزبان نشست وزیران دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود که محور اصلی این نشست تحولات مربوط به ناتو خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.